Avatar billede qualon Nybegynder
30. november 2003 - 13:02 Der er 4 kommentarer

Login system

Hej... jeg står og laver et login system... Og så skal jeg bruge en kommando der får php til at kører i lup indtil den når et bestemt tal fx:

if($action == "login") {
include("users.php");
if($bruger == "$b$tal") {
if($pass == "$p$tal") { echo "login ok"; exit; } }
else { $tal--;
HER MANGLER JEG DEN; }
}

$tal bliver hentet fra users.php

Altså en måde den kan kører igen og igen på.. indtil $tal bliver 0 ..

Ps. hvis dette ikke kan lade sig gøre så må du godt komme med et bedre forslag :D
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. november 2003 - 13:05 #1
while($tal > 0)
{
  handling
}

Udfra dit spørgsmål kan jeg ikke lige helt finde ud af om $tal er større eller mindre end 0, og alt efter dette skal den hedder $tal>0 eller $tal<0
Handlingen er det der skal ske når din betingelse er sand.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. november 2003 - 13:06 #2
Avatar billede qualon Nybegynder
30. november 2003 - 13:27 #3
det er ikke det jeg mener... den skal kører igen og igen.. altså en slags søger...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. november 2003 - 13:30 #4
jamen en while løkke kører da også igen og igen indtil din betingelse ikke bliver opfyldt.