Avatar billede ramlev Nybegynder
13. januar 2001 - 18:02 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

oc og varmt grafikkort

hardware specs:
asus a7v mobo
duron 600
viper 550 tnt1 kort.
termaltake cromeorb

processoren er oc til 900 MHz,
kører med åbent kabinet ind til jeg får købt lidt blæsere at smide i, ved max belastning er cpu 52-55 grader.

Men det egentlige problem, når jeg spiller 3d-spil, så kommer problemerne, min maskine går ned efter ca. ½ times tid. har kun testet med NFS-porsche unleashed. Når jeg mærker på gfx-kortet (processoren), så er den p*sse varm, vil det hjælpe mig hvis jeg smider en blueorb på gfx-kortet ???
Avatar billede ph1 Nybegynder
13. januar 2001 - 18:28 #1
Blue orb vil muligvis hjælpe.
Men det kan også være mange andre ting.

Det vil være en hjælp hvis du lige gider og skrive hvad din fsb hastighed er, og om du giver din cpu en højere spænding (volt) end den oprindelige.
Avatar billede ph1 Nybegynder
13. januar 2001 - 18:29 #2
Blue orb vil muligvis hjælpe.
Men det kan også være mange andre ting.

Det vil være en hjælp hvis du lige gider og skrive hvad din fsb hastighed er, og om du giver din cpu en højere spænding (volt) end den oprindelige.
Avatar billede ramlev Nybegynder
13. januar 2001 - 18:33 #3
fsb = 100 MHz og mu.plier = 9

Vcore = 1,70
Avatar billede dar Nybegynder
14. januar 2001 - 15:50 #4
Køb for guds skyld nogle ordenlige kølere!
Til din processor ville det være perfekt med en Silverado fra www.webconsult.dk og en blå orb til grafikkortet ville heller ikke gøre noget. Hvis problemet fortsætter, selv om det hele har en passende tempertur skal du nok tænke på at geare lidt ned.
Avatar billede dar Nybegynder
14. januar 2001 - 15:53 #5
Det var ment som et svar.

Noget andet er at, hvis du ikke allerede har en kabinetblæser, så burde du nok tage og skrælle en gammel strømforsyning og stoppe den i. Det koster ikke noget, men det virker.
Avatar billede ramlev Nybegynder
14. januar 2001 - 15:55 #6
er du da ikke tilfreds med en cromeorb ? ? .. har lige siddet og luret lidt på en Taisol CGK742 fra studiedata.dk og en FOP38 samme sted fra....