Avatar billede skraldemanden Nybegynder
28. november 2003 - 22:19 Der er 4 kommentarer

Strict HTML

Fejl 1: at der ikke må bruges attributten "TOPMARGIN" i et tabletag, men det er nødvendig for ikke at have en margen i toppen af siden, da hele siden er tabelopdelt og dermed starter med et tabletag lige efter body. --- Jeg kender ikke til anden løsning?

2)Fejl 2: at der ikke må bruges attributten "BACKGROUND" i et <td> tag eller i et <table> tag, men vil gerne have et baggrundsbillede inde i tabellerne eller i tabelkolonner.
---- Ved du lige hvad det nemmeste er at gøre?
Takker paa forhaand.
Skraldemanden :-)
Avatar billede grunken Nybegynder
28. november 2003 - 22:26 #1
netop fordelen, eller ulempen ved strict er at du skal formatere hele dokumentet vha. "css"

Hvis du ikke mener at det er besværet værd, så kan du jo bruge Transitional ;)

men ellers hedder stylen for topmargin eks.:

margin-top:5px;

og for at få baggrund på en table bruger du:

background:url('./mappe/billede.gif');
Avatar billede skovenborg Nybegynder
28. november 2003 - 22:27 #2
fejl 1: brug stylesheet <table style="margin-top:0;">

fejl 2: brug også stylesheet <td style="background:red"> <table style="background:url('billede.png');"
Avatar billede skovenborg Nybegynder
28. november 2003 - 22:34 #3
som grunken siger så skal du i strict formatere dit dokument i css - men dog kun ved de attributter (fx topmargin og background)  og tags (<font> osv.) som er deprecated (altså forældede).

Du kan se hvad for nogle der er deprecated her:
http://www.w3.org/TR/html4/index/elements.html
http://www.w3.org/TR/html4/index/attributes.html

Kig der hvor der står et D som deprecated. Hvis du klikker på dem kommer der nogle gange et eksempel på hvordan du kan rette det til css, ellers kan du altid læse en css-tutorial, fx på http://www.html.dk
Avatar billede skovenborg Nybegynder
05. december 2003 - 15:22 #4
hmm, jeg læste lige min gæstebog hvor du vist har skrevet og du ikke kunne give point væk. Jeg ligger lige et svar så kan du acceptere det, og så kan grunken også lige ligge et så du kan få det lukket.

Du kan dele pointene ved at trykke advanceret et eller andet sted (ka' ikke lige huske det) ;-)