Avatar billede zeexter Nybegynder
28. november 2003 - 15:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

upload af filer

Jeg er blever ramt af et underligt problem de filer jeg uploader via min webside bliver ca dobbelt så store som de skulle, en 229.206 bytes fil fylder 456.870 bytes på min server. Er der nogle der har været ude for det samme eller har en ide om hvad kunne være galt. Jeg kører apache på en redhat 9 server

nedenstående script virker fint på min WinXP test maskine men ikke på min server
http://test.rk2gods.com/upload2.php (exempel fra php.net)
http://dk.php.net/manual/en/features.file-upload.php
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. november 2003 - 15:52 #1
dobbelt så store? Men hvad står der så i dem?
Avatar billede zeexter Nybegynder
28. november 2003 - 17:12 #2
den skriver sådan set det samme i filen men efter et par hundrede bytes springer den et stykke tilbage i inputfilen og forsætter derfra, så et stykke at input filen bliver dublikeret i outputfilen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. november 2003 - 17:22 #3
Bortset fra det måske opfører sig forskelligt på 2 maskiner lyder det mere som en programmeringsfejl.
Avatar billede zeexter Nybegynder
28. november 2003 - 17:34 #4
Avatar billede zeexter Nybegynder
28. november 2003 - 17:35 #5
eftersom jeg har efter tested det med php.net's eget eksempel tivler jeg på at det er programerings fejl
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. november 2003 - 17:48 #6
Og vi andre har aldrig haft problemer med php's eget eksempel. Det lyder
som en programmeringsfejl.
Avatar billede zeexter Nybegynder
28. november 2003 - 17:51 #7
code:

<?php
// In PHP earlier then 4.1.0, $HTTP_POST_FILES should be used instead of
// $_FILES.  In PHP earlier then 4.0.3, use copy() and is_uploaded_file()
// instead of move_uploaded_file

$uploaddir = '/dev/shm/upload';
$uploadfile = $uploaddir. $_FILES['userfile']['name'];

print "<pre>";
if (move_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'], $uploadfile)) {
    print "File is valid, and was successfully uploaded. ";
    print "Here's some more debugging info:\n";
    print_r($_FILES);
} else {
    print "Possible file upload attack!  Here's some debugging info:\n";
    print_r($_FILES);
}
print "</pre>";

?>
<form enctype="multipart/form-data" action="upload2.php" method="POST">
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="3000000000">
Send this file: <input name="userfile" type="file">
<input type="submit" value="Send File">
</form>
Avatar billede zeexter Nybegynder
29. november 2003 - 22:10 #8
---------------------------------------------------
Efter at have updateret Redhat 9 forsvant problemet
---------------------------------------------------