Avatar billede waya Nybegynder
13. januar 2001 - 15:24 Der er 15 kommentarer

cookies - så man kun ser et pop-up een gang

Jeg vil gerne have et pop-up vindue til alle mine nye brugere, men de skal kun se vinduet een gang.

Kan det ikke løses vha cookies, og hvordan kan det gøres lettest?

Det gøres eksempelvis på aok.dk og jubii.dk
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
13. januar 2001 - 15:27 #1
Det kan gøres sådan at du laver en cookie når vinduet åbner, på den side hvor vinduet popper ud sætter du så ind at det kun skal poppe op hvis brugeren ikke har cookien!
Avatar billede waya Nybegynder
13. januar 2001 - 16:08 #2
ja det regnede jeg også men, men hvordan laver jeg det rent praktisk?
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
13. januar 2001 - 16:15 #3

if($cookie) {
dit pop uå vindue .... }
  else {
    noget andet }
Avatar billede waya Nybegynder
13. januar 2001 - 16:31 #4
kan nogen også hjælpe med, hvordan jeg får en cookie på brugerens maskine, hvor den skal lægge på min server osv. Jeg ved intet om det, så jeg har brug for lidt mere hjælp, hvis jeg skal kunne lave det.

håber I kan hjælpe...
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
13. januar 2001 - 16:35 #5
jeg ved ikke om denne her ligger en cookie på serveren ....

men prøv med dette:

setcookie(\"cookie\", \"reg\", time()+1000);

if($cookie) {
dit pop uå vindue .... }
  else {
    noget andet }

- Rasser
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
13. januar 2001 - 17:28 #6
waya -> I orden hvis jeg laver det i ASP ?
Avatar billede waya Nybegynder
13. januar 2001 - 18:02 #7
>> bjarke-b

ASP vil være ok, med mindre der er andre muligheder. Vi kører på en oracle server, men jeg har adgang til en ASP (så kunne man evt. lægge pop-uppen på den?)

>>emulatorspil: skal den kode kopieres ind i min html fil eller hvad skal jeg gøre med den?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
13. januar 2001 - 18:11 #8
Du indsætter dette øverst i din kode:

<%
Response.buffer = True
if Request.Cookies(\"popup\") <> \"yes\" then %>
Din popup vindue kode
<%
Response.Cookies(\"popup\").Expires = #01-01-2020#
Response.Cookies(\"popup\") = \"yes\"
end if %>

Der hvor der står:\" Din popup vindue kode\" indsætter du koden der åbner et popupvindue!

Cookie udløber den 1/1 i år 2020 ;-)
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
13. januar 2001 - 18:16 #9
waya -> Noget du kan bruge ?
Avatar billede waya Nybegynder
13. januar 2001 - 18:40 #10
bjarke - altså i parentesen? \"popup\"
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
13. januar 2001 - 18:50 #11
Nej

<%
Response.buffer = True
if Request.Cookies(\"popup\") <> \"yes\" then %>

Indsæt din popupvindue kode her

<%
Response.Cookies(\"popup\").Expires = #01-01-2020#
Response.Cookies(\"popup\") = \"yes\"
end if %>
Avatar billede waya Nybegynder
13. januar 2001 - 19:28 #12
jeg prøvede at sætte nedenstående ind, men det virker ikke (skyldes ASP, da jeg blev nødt til at sætte det ind i et adm. system, som er baseret på alm html). Er der ikke andre muligheder?

<%
Response.buffer = True
if Request.Cookies(\"popup\") <> \"yes\" then %>
<SCRIPT LANGUAGE=javascript>
<!--
window.open(\'/test\',\'test\',\'width=400,height=275,toolbar=no\');
//-->
</SCRIPT>
<%
Response.Cookies(\"popup\").Expires = #01-01-2020#
Response.Cookies(\"popup\") = \"yes\"
end if %>
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
13. januar 2001 - 19:31 #13
Det skal indsættes i en fil der ender med .asp og du skal have adgang til ASP på serveren
Avatar billede waya Nybegynder
13. januar 2001 - 19:42 #14
ja så kan jeg ikke bruge det desværre...jeg troede jeg kunne sætte asp koden ind i pop-up vinduet (det er nemlig det eneste jeg kan lægge på asp-serveren)
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
13. januar 2001 - 19:45 #15
waya -> Hmm man kan lave det sådan at popupvinduet lukker med det samme det bliver åbnet hvis brugeren allerede har set det