Avatar billede jesperkjensen Nybegynder
28. november 2003 - 12:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sende fra en anden adresse

Jeg har min egen mail adresse og ejer et andet domæne.  Jeg skulle gerne kunne sende en mail fra min cybercity mail men det skal se ud som om den kommer fra en mail adresse på mit domæne.

Hvordan sætter jeg dette op?
Avatar billede misbruger Nybegynder
28. november 2003 - 12:37 #1
Du skal have begge konti opsat i din Outlook, efterfølgende kan du vælge "Account" under ny mail/forward/reply
Avatar billede misbruger Nybegynder
28. november 2003 - 12:39 #2
Ved new mail vil den som udgangspunkt altid vælge den konto du har sat som default.
Ved reply og forward, vil den altid vælge den konto som mail'en er kommet ind på.
Du kan altid salv vælge hvilken konti du vil sende fra ved at trykke "Accounts", så kommer der en liste over de mails du har opsat i din Outlook.
Avatar billede jesperkjensen Nybegynder
28. november 2003 - 12:41 #3
Men hvis jeg ikke har en mail server til adressen på mit domæne?  Og vil bruge mail serveren til min cybercity adresse?
Avatar billede misbruger Nybegynder
28. november 2003 - 12:44 #4
...ser du, det forstod jeg godt nok ikke.....?

Du har en CyberCity mail konto, som du har opsat i din Outlook.
Du har et andet domain, som du ikke har noget mail hotel til, men du vil gerne have mails på det?
Avatar billede jesperkjensen Nybegynder
28. november 2003 - 12:45 #5
JA!  Og det skal se ud som om jeg sender fra mit domæne når jeg sender fra min cybercity!
Avatar billede misbruger Nybegynder
28. november 2003 - 13:11 #6
Ahhaaa!

Jeg tror ikke at CyberCity tillader at du kobler et privat domain på deres mailhotel...
Så hvis du vil sende mails fra et domain, skal du have et mail hotel til domainet....

Dog så kan man selvfølgelig vælge at benytte sig af det der hedder spoofing.

Kort fortalt er spoofing når man sender noget fra et domain eller en ip, som ikke er den rigtige afsender.
F.eks. Jeg sender en mail til dig, som tilsyneladen kommer fra MyMail@BogusDomain.com men den er faktisk afsendt fra MyRealMail@MyRealDomain.com

Dette er dog en dårlig ide af flere årsager, heriblandt...
- Det er ulovligt
- De fleste (rigtige) firewalls, vil blokere for den slags.
- De fleste spamfiltere vil vil blokere for den salgs.
- Som om punkt et ikke er nok :)

Så mit råd til dig er:
Køb dig et mail hotel ude i byen (kan sagtens være et billigt pop3 hotel)
Send mails fra det domain du ønsker der skal fremkomme som.

Mvh,

Misbruger
Avatar billede jesperkjensen Nybegynder
28. november 2003 - 13:16 #7
Ok det vil jeg så gøre!!! Tak for hjælpen!!
Avatar billede misbruger Nybegynder
28. november 2003 - 14:17 #8
Velbk.