Avatar billede boenne Nybegynder
27. november 2003 - 01:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af udvalgt record

Hej

Jeg har et problem med efterfølgende kode..

Jeg bruger Access og skal have den til at opdatere
en enkelt række ud fra en given værdi.
Til dette bruger jeg koden. Den opdaterer ikke men kommer heller ikke med fejlmeddelelser.
Er der nogen der kan hjælpe..??

Koden er:

strSQL = "Update toplisten set "
strSQL = strSQL & "Navn = '" & request.form("navn")& "', "
strSQL = strSQL & "Sitename = '" & request.form("titelside")& "', "
strSQL = strSQL & "Linkname = '" & request.form("webaddr")& "', "
strSQL = strSQL & "Mailadresse = '" & request.form("mailaddr")& "', "
strSQL = strSQL & "Annonce = '" & request.form("beskrivelse")& "', "
strSQL = strSQL & "Navn= '" & request.form("navn")& "', "
strSQL = strSQL & "Password = '" & request.form("pword1") & "', "
strSQL = strSQL & " Where BannerID='" & Request.Querystring("banID") & "'"
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. november 2003 - 01:58 #1
der skal ikke være komma efter request.form("pword1"):
request.form("pword1") & "', "

husker du Conn.Execute(strSQL) ?
er BannerID et tal? hvis ja, skal der ikke være '' uden om det..
Avatar billede squashguy Nybegynder
27. november 2003 - 01:58 #2
password kan ellers godt give problemer, da ordet er reserveret.

ellers prøv en

response.write strSQL

og se om den færdige sætning ser ud som forventet
Avatar billede boenne Nybegynder
27. november 2003 - 01:59 #3
ok prøver lige
Avatar billede squashguy Nybegynder
27. november 2003 - 01:59 #4
og ja du har også et komma for meget, så den skulle faktisk melde fejl tilbage
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. november 2003 - 02:00 #5
hvis Password er reserveret, kan du vist bruge [Password]
Avatar billede boenne Nybegynder
27. november 2003 - 02:03 #6
thesurfer>> nej stadig det samme.. jeg har husket Conn.Execute ....
Avatar billede boenne Nybegynder
27. november 2003 - 02:07 #7
Squash>> yep, kommaet er fjernet..

thesurfer>> mente du at jeg skulle fjerne "" omkring ("banID")
så der står (banID).. banID er en request.querystring... der er videreført
fra tidligere sider.. den kommer med som jeg har testet
Derfor burde den jo også kunne registreres

Jeg bruger Access (skod) og banID er defineret som et tal.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. november 2003 - 02:23 #8
Netop derfor.
Hvis BanID er et tal, skal der ikke stå ' tegn omkring værdien af Request.Querystring("banID"), fordi ' betyder at det er en string, og ikke et tal.
Så du skal egentligt bruge:

Where BannerID='" & CInt(Request.Querystring("banID"))
eller erstatt CInt med CLng, eller Cdbl.
Avatar billede boenne Nybegynder
27. november 2003 - 02:31 #9
thesurfer>> Nej.. jeg har fundet fejlen.. det var ikke det.
det var en dublet fejl, samt en overførsels stavefejl..
men det er nu lykkedes.. men jeg har lært noget alligevel :)
Så man bruger Clnt/CLng og Cdbl. til at konvertere med??
send lige et svar så du kan få nogle points.. du gjorde mig da lidt klogere :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. november 2003 - 02:33 #10
Et svar.
Avatar billede boenne Nybegynder
27. november 2003 - 02:36 #11
Here U go.. tak for hjælpen
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. november 2003 - 02:36 #12
" en dublet fejl, samt en overførsels stavefejl"

1)
Hvis du bruger Option Explicit i toppen (før alt andet) af dit asp document, og definere alle dine variabler, vil du med det samme fange stavefejl.

2)
"dublet fejl"? Forstod jeg ikke lige.. hvor er den dublet? i databasen?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. november 2003 - 02:36 #13
Takker for point.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. november 2003 - 02:37 #14
Hvor mange points var det lige at jeg skulle ha'?
Avatar billede boenne Nybegynder
27. november 2003 - 02:43 #15
60 points..
1)
Nej jeg bruger ikke Explicit - troede ikke det var noget specielt..
dublet fejlen er jeg egentlig ikke klar over hvordan opstod. havde en
ekstra linie i forbindelse med ovenstående kode der angav navn to gange..
jeg fjernede den og tjekkede om banID nu også var banID.. hvilket det ikke var
og vupti..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. november 2003 - 02:51 #16
Et godt råd: Brug altid Option Explicit, og definer altid dine variabler.