Avatar billede vasbo Nybegynder
25. november 2003 - 15:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udskiftning af tekst, ved rollover-knap

Jeg sidder med det problem, at jeg har lavet et kort i grafik. Inddelt det således at når man fører markøren henover et land så skifter landet farve.(en rollover effekt ) Jeg kunne godt tænke mig at når man har markøren henover et land, så længere nede på siden vises en tekst. Ved mousedown bliver teksten stående og i teksten er der to hyperlink. Er der nogen som ved hvor man kan finde sådan et JavaScript?
Avatar billede roenving Novice
25. november 2003 - 15:44 #1
Hvordan så, når musen føres ud igen ?-)

Dvs. kommer hen over en anden region !-)
Avatar billede vasbo Nybegynder
25. november 2003 - 15:47 #2
så må der meget vises den tekst som er standard for siden
Avatar billede roenving Novice
25. november 2003 - 15:57 #3
<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Tekst andet sted</title>
<meta name="keywords" content="søgeord adskilt af komma">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="javascript" type="text/javascript">
var t = new Array();
t[t.length] = "<a href='#'>Link 0 - 1</a><br><a href='#'>Link 0 - 2</a>"
t[t.length] = "<a href='#'>Link 1 - 1</a><br><a href='#'>Link 1 - 2</a>"
t[t.length] = "<a href='#'>Link 2 - 1</a><br><a href='#'>Link 2 - 2</a>"
t[t.length] = "<a href='#'>Link 3 - 1</a><br><a href='#'>Link 3 - 2</a>"
t[t.length] = "<a href='#'>Link 4 - 1</a><br><a href='#'>Link 4 - 2</a>"

var tekstBliv = false;

function tekst(n){
    if(!tekstBliv){
        if(n>-1)
            document.getElementById('minSpan').innerHTML = t[n];
        else
            document.getElementById('minSpan').innerHTML = "";
    }
function markLink(){
tekstBliv = !tekstBliv;
}
</script>

</head>

<body>
<br><a href="java script:void(0)" style="text-decoration:none;color:red" onmouseout="tekst(-1)" onmouseover="tekst(0)" onclick="markLink();">Link</a>
<br><a href="java script:void(0)" style="text-decoration:none;color:red" onmouseout="tekst(-1)" onmouseover="tekst(1)" onclick="markLink();">Link</a>
<br><a href="java script:void(0)" style="text-decoration:none;color:red" onmouseout="tekst(-1)" onmouseover="tekst(2)" onclick="markLink();">Link</a>
<br><a href="java script:void(0)" style="text-decoration:none;color:red" onmouseout="tekst(-1)" onmouseover="tekst(3)" onclick="markLink();">Link</a>
<br><a href="java script:void(0)" style="text-decoration:none;color:red" onmouseout="tekst(-1)" onmouseover="tekst(4)" onclick="markLink();">Link</a>
<br>
<span id="minSpan" style="color:green;">En span-tekst</span>

</body>

</html>
Avatar billede roenving Novice
25. november 2003 - 15:57 #4
Hvorfor afslutter du spørgsmålet før du får svar ?-)