Avatar billede run Nybegynder
12. januar 2001 - 16:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

not a valid host name

When setting up a domaine like domaine.com intead of www.domaine.com in win 2000 server DNS I get the following error message:

(same as parent folder) is not a valid host name. Are you sure you want to add this record anyways ?

The resulting zone file looks + works fine to me, but why the error message ?

I maa godt svare paa dansk !
Avatar billede aladdin Nybegynder
12. januar 2001 - 16:59 #1
You just have to add the host!! e.g. \"www\".domaine.com

domaine.com
    |
      - www.

If you understand!

I think
Avatar billede run Nybegynder
12. januar 2001 - 19:13 #2
Yes but I want to be able to access with http://domaine.com so I put domaine.com in an A record and CNAMEed www.

Should I put www.domaine.com in an A record instead and then CNAME a blank field ?
Avatar billede chrr Nybegynder
21. januar 2001 - 23:52 #3
Nope, normally you can\'t CNAME the root of a domain, so you should do:

        IN  A  xx.xx.xx.xx
www    IN  CNAME domaine.com.
Avatar billede run Nybegynder
22. januar 2001 - 00:43 #4
Yes, that is what I did and that is what made the error.
I have later learned that I should just disregard this error.
Avatar billede chrr Nybegynder
22. januar 2001 - 00:50 #5
hm.. well, maybe Win2k just needs to complain when creating records in the root zone... Thats one of the reasons why I use Bind/Linux :)
Avatar billede aladdin Nybegynder
22. januar 2001 - 09:19 #6
If you enter domaine.com. that would do it it would skip the top domaine and you would be able to resolve that domaine name
Avatar billede run Nybegynder
22. januar 2001 - 15:04 #7
Yes I know, but that is what gives the error
Avatar billede run Nybegynder
22. januar 2001 - 15:05 #8
It is just a M$ stupidity