Avatar billede mib-dk Nybegynder
24. november 2003 - 14:53 Der er 1 kommentar

qmail / vpopmail

Hejsa

Jeg skrev for nogle dage siden et indlæg her på forummet ang. qmail pass through, og der fik jeg af vide at jeg skulle lave en fil der hed smtp routes. Dette har jeg gjort og lagt i /var/qmail/control udover dette har jeg oprettet domainet på serveren for at kunne få lov til at aflevere til denne... Men når jeg sender en mail, så får jeg HELE tiden en mail tilbage som jeg har pastet ind forneden.

Jeg har også prøvet og køre qmail-remote for at se om den opdaterede smtproutes filen, men der skete heller ikke noget... Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe

Men hvis jeg eks. opretter en bruger, og sender en mail til denne bruger så virker det fint nok så længe at jeg tjekker på den lokale qmail server. Jeg mangler bare at få den til at smide mailen videre til en anden mail server

Her er den mail jeg får tilbage

Hi. This is the qmail-send program at atz-test.dk.
I’m afraid I wasn’t able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I’ve given up. Sorry it didn’t work out.
<vagt@atzvagt.dk>:
Sorry, no mailbox here by that name. vpopmail (#5.1.1)
--- Below this line is a copy of the message.
Return-Path: <rr@atzsecurity.dk>
Received: (qmail 4410 invoked by uid 613); 24 Nov 2003 21:15:25 -0000 Received: from pfepc.post.tele.dk (193.162.153.4) by 192.168.10.65 with SMTP; 24 Nov 2003 21:15:25 -0000 Received: from rrlaptop (cpe.atm4-0-118112.0x3ef30235.arcnxx13.customer.tele.dk [62.243.2.53])
by pfepc.post.tele.dk (Postfix) with SMTP id 5DFF7262B0E for <vagt@atzvagt.dk>; Mon, 24 Nov 2003 14:47:17 +0100 (CET)
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
25. november 2003 - 08:47 #1
Har du læst lifewithqmail.org? Han beskriver /var/qmail/control biblioteket rimeligt godt.