Avatar billede asse Nybegynder
12. januar 2001 - 13:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fejl: Et objekt var ventet!!!!

Hej!
Jeg har et problem med at få valideret min form. Problemet er, at når jeg kører mit html dokument (putinddb1) alene virker det fint. Men når jeg sætter det ind i mit frame dokument (pres1), og skal køre det sammen med mine php3 dokumenter får jeg følgende fejl:
Linie 55;
Fejl: et objek1 var ventet.
Her er koden:
(putinddb1)
<html>
<head><title>WOTE SØGNING</title>

  <SCRIPT language=\"JavaScript\">

function isProper(string) {

  if (!string) return false;
  var iChars = \"*|,\\\":<>[]{}`\\\';()@&$#%\";

  for (var i = 0; i < string.length; i++) {
      if (iChars.indexOf(string.charAt(i)) != -1)
        return false;
  }
  return true;
}
function validateFormen(form) {

    if (isProper(form.search.value) == false) {
        alert(\"Indtast et søgeord.\");
        form.search.focus()
        return false;
    }
    return true;
}

</script>

</head>
<body bgcolor =\"darkblue\">

<table border=\"0\" CELLPADDING=\"4\" CELLSPACING=\"4\">
<tr>
<td bgcolor=\"lightgreen\">
<h2>Indtast søgeord</h2>
<form name=\"soeg\" method=\"get\" action=\"resultat1.php3\" onSubmit=\"return validateFormen(this)\" target=\"main\" >
<input type=\"text\" name=\"search\"><p>
<input type=\"hidden\" name=\"start\" value=\"go\">
<input type=\"submit\" class=\"button\" value=\"submit\" >
<input type=\"reset\" class=\"button\" value=\"reset\">
</form>
<br>
</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor=\"lightyellow\">
<h2>Opret firma</h2><p>
<form name=\"input\" method=\"post\" action=\"indsetrow1.php3\" target=\"main\">
<input type=\"text\" name=\"fnavn\"><p><h5>Firmanavn</h5>
<input type=\"text=\" name=\"url\"><p><h5>URL</h5>
<input type=\"hidden\" name=\"insert\" value=\"put\">
<input type=\"submit\" class=\"button\" value=\"opret\" >
<input type=\"reset\" class=\"button\" value=\"reset\">
</form>
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
Dette her virker fint, men når det bliver sat ind i (pres1)

<HTML>
<HEAD>

</HEAD>
<FRAMESET border=1 frameSpacing=4 frameBorder=0 cols=\" 150,450\">
<FRAME name=nav src=\"http://192.645.1.42/firma-filer/putinddb1.html\" scrolling=\"yes\">
<FRAME name=main src=\"http://192.645.1.42/firma-filer/resultat1.php3\" target=\"main\">
</FRAMESET>
</HTML>

Får jeg ovenstående fejl!!!
Jeg forstår ikke hvorfor det skulle have nogen indflydelse at det bliver kørt som en frame, og php3 koden burde jo ikke betyde noget i denne sammenhæng.
M.V.H asse
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. januar 2001 - 13:09 #1
Har du husket at skrive <TITLE></TITLE>

/per
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2001 - 13:13 #2
<ole>
Din server responderer ikke...så er det jo svært at checke :))
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2001 - 13:14 #3
hoejrup >> ehhhhhh........hvilken betydning skulle det dog have?
Avatar billede asse Nybegynder
12. januar 2001 - 13:20 #4
Det med <title> kan jeg hellerikke se problemet i.
Angående min server, kører jeg på en lokal apacheserver, de to \"link\" er bare interne referencer til de filer der skal vises i de enkelte frames. Jeg kunne lige så godt have brugt localhost!
;o)Asse
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2001 - 13:32 #5
Hvilket ikke gør det nemmere for os at finde fejlen :))
Avatar billede asse Nybegynder
12. januar 2001 - 14:24 #6
Det har du ganske ret i!!
Det kunne dog være, at der var andre der havde haft lignende problemer. Da det forekommer mig en kende mystisk!
asse
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2001 - 14:37 #7
Får du overhovedet at vide, det er dette dokument, fejlen ligger i? Går fejlmeldingen ikke på php-dokumentet?
/mvh
Avatar billede asse Nybegynder
12. januar 2001 - 14:59 #8
Jeg får ikke at vide hvilket dokument fejlen fejlen ligger i, men det er en javascript fejl, da php3 fejl bliver vist på en anden måde!!
Det er dog også underordnet nu, da den ikke længere giver en fejl. Og spørg mig ikke hvorfor, jeg har nemlig ikke ændret noget i koden????????
Du skal dog alligevel have tak for hjælpen.
Hvis du gerne vil have de point jeg har sat på højkant- og det vil du vel- må du lige skrive et eller andet som et svar!!
:o)asse
Avatar billede asse Nybegynder
12. januar 2001 - 15:03 #9
Du kunne eventuelt henvise mig til en god javascript tutorial!!
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2001 - 15:12 #10
Deværre har jeg ikke en URL til en god JavaScript-tutorial, men du kan få meget ud af at gå på opdagelse i NS\'s dokumentation om emnet:
    http://developer.netscape.com/docs/manuals/js/client/jsguide/index.htm
Derudover er der denne reference-side, der dealer med, hvilke ting, der virker i hvilken browser:
    http://www.coolnerds.com/xrefs/xrefjsom.htm
Hmmmm...DHTML er jo et mix af HTML, CSS og JavaScript - og den nok bedste tutorial om X-browser DHTML er:
    http://www.dansteinman.com/dynduo/
...hvis du evt. kan få noget ud af den (JavaScript-wise).
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2001 - 15:16 #11
PS: Det jeg mente var, at hvis du har genereret JavaScript i dit php-dokument, kunne fejlen ligge der. Et godt fejlfindings-trick er iøvrigt at skrive dette i NetScape\'s adresselinje og trykke \'Enter\':
java script:
HUSk kolon til sidst! Så får du et vindue op med ganske brugbare fejl-meddelelser. Der kan du tydeligt se, hvilket dokument, den er gal med...også i et frameset - eller en inkluderet \'.js\'-fil.
/mvh
Avatar billede asse Nybegynder
12. januar 2001 - 15:24 #12
Tak for tippet!
:)
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2001 - 15:30 #13
...og tak for points :)