Avatar billede futteline Nybegynder
23. november 2003 - 22:48 Der er 10 kommentarer

trådløs netværk opsætning

Jeg har et topcom ap544 og et 3com wireless netkort  jeg har tdc kabelt internet webspeed.  hvordan gør jeg lige? skal jeg sætte min ip adresse m,m ind til Router eller what the fuc.

kan godt få forbindelse til de 2 fætter bare ikk til INDER nettet

Mvh Martin
Avatar billede nmh Nybegynder
23. november 2003 - 23:11 #1
Du har altså et accespoint ap544, et trådløst netkort og et TDC kabelnet webspeed.
Dit TDC webspeed er vist ikke en router med en kabelmodem.
Du skriver, at du har forbindelse mellem de to "fætre". Det opfatter jeg, som at du har forbindelse mellem ac544 og din computer.
Har du fået en fast IP-adresse fra TDC?
Så har du også fået en IP-adresse på din gateway og adresser på en eller to dns-servere.
Disse adresser skal fortælles til dit accesspont AP544.
Du må have fået noget information om hvordan.
Avatar billede henninga Novice
23. november 2003 - 23:27 #2
Din topcom router kan du nok få forbindelse med ved at åbne din browser og så skrive adressen  192.168.0.1
Så kommer du ind på den side hvor du laver al opsætning.

Det hele skal selvfølgelig være forbundet og den computer du vil styre din router med skal være fast forbundet - det kan ikke gøres med en wireless forbindelse.
HenningA
Avatar billede futteline Nybegynder
23. november 2003 - 23:30 #3
Ja jeg har en fast ip skal jeg indsætte den i 192.168.1.1 under ip eller how ???
Avatar billede henninga Novice
23. november 2003 - 23:34 #4
Har du en menu hvor du vælger opsætning for WAN og en til LAN skal oplysningerne fra din udbyder tastes ind under WAN.
Lan kører jo som dhcp og kører sikkert med standard opsætning (du kan jo kommunikere)
Avatar billede futteline Nybegynder
23. november 2003 - 23:53 #5
LAN IP  Obtain IP Automatically
  Fixed IP
Address    .  .  .
Subnet Mask
  .  .  .
Gateway    .  .  .
DHCP Server    On
  Off
IP Range  From  .  .  .
  to    .  .  .
DNS Server    .  .  .

er hva jeg har i ip på min AP
Avatar billede futteline Nybegynder
23. november 2003 - 23:58 #6
skal jo lige siges det er en bærbar pc med pcmcia wireless netkort fra 3com
Avatar billede nmh Nybegynder
24. november 2003 - 09:29 #7
Fast IP: Hermed menes, om du har fået udleveret en IP-adresse m.m. fra din Internetudbyder.
Det er den du skal indlæse i dit AP, og det vedrører WAN-siden (dvs den side, der vender ud mod Internettet).
På LAN-siden (den side, hvor du har din egen computer) sættes AP op, så din computer vil modtage IP-adresse m.m. automatisk.
Fortæl her om du faktisk har fået en sådan IP-adress m.m.
Avatar billede futteline Nybegynder
24. november 2003 - 10:09 #8
jeg ringet lige til til tdc nej jeg har ikk fast ip men han sage det ikk var nødvendigt! .. nu skal man heller aldrig stole på en tdc tekniker.. *g*

Jeg jeg modtager ip atomatisk fra min puter men hva skal jeg gøre på AP´a side???  '

Mvh Martin
Avatar billede nmh Nybegynder
24. november 2003 - 13:21 #9
Hvilken windows version kører du med?
Avatar billede futteline Nybegynder
25. november 2003 - 12:09 #10
kørte mede xp men nu win98