Avatar billede smok Nybegynder
23. november 2003 - 12:08 Der er 1 kommentar

RemotingServices.Marshal

Hej alle

Hvis man vil lave et SAO objekt med registrerings typen: Singleton ... så kan man jo kun bruge default constructor, da klientens proxy laves før det remote objekt på serveren.

Hvis man nu har brug for at lave et singleton objekt, der skal oprettes med parameter... hvad gør man så ??

Jeg ved at man kan lave en dynamisk publisering således:

//On Server

Obj obj = new Obj( para1, para2 );
RemotingServices.Marshal( obj, "RemoteObj", typeof( Obj ) );

mit spørgsmål er så : Er dette objekt et singleton objekt ??
Avatar billede mixxit Nybegynder
12. november 2004 - 00:13 #1
JA det er.

lige et eks:

Server:

TcpChannel channel = new TcpChannel(60000);
ChannelServices.RegisterChannel(channel);

MyRemoteObj myRemoteObj = new MyRemoteObj(parametere);
RemotingServices.Marshal(myRemoteObj, "MyObj");

Client:

MyRemoteObj obj = (MyRemoteObj)Activator.GetObject(typeof(MyRemoteObj), "tcp://127.0.0.1:60000/ MyObj");

•Serveren kontaktes ikke når klienten opretter en proxy, men først ved et metodekald.
•På serveren er der et MyRemoteObj.
•Et MyRemoteObj har en levetid på to minutter, denne tid bør ændres til “uendelig” (Så længe serveren har en reference til myRemoteObj).