Avatar billede futteline Nybegynder
22. november 2003 - 19:45 Der er 14 kommentarer

jeg har installeret win2k på hd og vil flytte hardisk

Jeg har en bærbar pc med ny hd det er en ibm x20 uden cdrom diskette så har jeg en anden dell latitude bærbar der tænker jeg , Aha jeg putter hd over og installer win2k på den  30-40 minutter sener wolla ud med hd og ind i den lille fætter af en x20. den starter op og står bare og blinker _  prøver jeg at tage min hd fra Dell`én med win xp er det det samme... er der noget chipsæt kode eller noget? og kan man fjerne dette?

Mvh Martin
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. november 2003 - 19:49 #1
Du kan bare ligge installationsfilerne over på harddisken, flytte den over i den anden maskine, og start installation der..

Du skal muligvis formatere harddisken med format X: /s (erstat X: med dit drevbogstav)
Avatar billede futteline Nybegynder
22. november 2003 - 19:54 #2
jamen hvordan?? jeg har kun 1maskine og man kan kun have 1 hd i 1bærbar og ikk 2-5 stykker som i en alm pc..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. november 2003 - 20:01 #3
- smid harddisk x20 i xx (den anden).
- formater hx20 (hardisk fra x20) med format c: /s (boot up på en bootdisk eller ligende).
- kopier cd'en over i c:\WinInst
- smid hx20 i x20
- bootup normalt (du ender i en slags DOS)
- naviger til mappen WinInst med: cd wininst (tryk enter)
- jeg mener at installationsfilerne ligger i i386 mappen: cd i386 (tryk enter)
- skriv winnt (tryk enter)

mht til i386: her plejer installationsfilerne at ligge.
mht winnt: winnt er den fil der starter installationen fra "dos". Setup.exe eller install.exe kræver boot fra cd.
Avatar billede futteline Nybegynder
23. november 2003 - 00:35 #4
virker ikk skal jeg ikk også installer en boot agtig ting såsom autoexec.bat og osv??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2003 - 00:59 #5
hvad har du af startdisketter/bootdisk?
Har den en til windows 98?
Avatar billede futteline Nybegynder
23. november 2003 - 01:04 #6
thesurfer hmm jeg har jo heller ikk diskettedre i den men jeg kan hente en 98 startdiskette hvis det er!! hva gør jeg så``??
Avatar billede futteline Nybegynder
23. november 2003 - 01:10 #7
diskettedrev
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2003 - 01:50 #8
Har du msn eller icq?
Avatar billede futteline Nybegynder
23. november 2003 - 09:47 #9
ja msn frans_farlig@hotmail.com
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 05:02 #10
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan f.eks. være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar/komme med feedback, eller af en svarer mangler at lægge et svar/komme med feedback.
Avatar billede futteline Nybegynder
17. marts 2004 - 12:39 #11
har ikk disk drev og ingen cddrev
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. marts 2004 - 13:17 #12
hmm.. hvis du hverken har diskette drev eller cdrom drev, er der ikke meget at gøre..

Hvis du via din "dell latitude", kan formatere harddisken med /s, skulle du kunne:
1) kopiere hele 2000/xp cd'en over på harddisken (efter format med /s)
2) flytte harddisken tilbage til ibm
3) start ibm op, som så starter op i en form for DOS
4) navigere til mappen med 2000/xp og ind i i386 mappen
5) starte installationen med (efterfulgt af enter-tasten): winnt
Avatar billede futteline Nybegynder
07. september 2004 - 12:45 #13
kanon det virked også til det skulle gøre sådan
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. september 2004 - 12:47 #14
Så smider jeg et svar :-)