Avatar billede futteline Nybegynder
22. november 2003 - 18:24 Der er 4 kommentarer

Installer over net (tcp/ip) hvordan

Jeg har en helt rå bærbar med indbyttet 3com netwærks kort. det er en lille bitte ibm x20 uden cd rom og diskette drev har drev men usb GRRRR så har kun den mulighed at boot/installer over netwærk.. nu har jeg en anden bærbar med xp og jeg har prøvet næsten alt jeg har delt mit drev osv.,... men når min tomme pc prøver at søge på tcp/ip  og protocol boottp og dhcp står den bare og søger ingen pakker bliver modtaget herover på xp pc`en er der noget der skal gøres?? håber virkelig i kan hjælpe mig
Avatar billede kenp Novice
22. november 2003 - 18:58 #1
det du skal have er faktisk en RIS server som du kan koble den op til, for at du kan gøre det du forsøger med!

men kan den så ikke boote via det usb-drev som du har hvis du sætter den til det i bios?
Avatar billede futteline Nybegynder
22. november 2003 - 19:23 #2
Kan jeg ikk gøre det fra min xp pc den anden bærbar? hente et program jeg har følgene valgmuligheder i min x20 boot menu jeg går ind i MBA UNDI(bus0 SLOT10  der kan jeg trylle alt ctrl og b. boot metod  netware  eller rpl eller pxe eller tcp/ip er der ikk noget jeg prøved at tage hardisken ud og installeret i den anden jeg har med cdrom indbyttet det gik fint men da den var værdig stopped jeg den over i den lille x20. det gik ikk den står bare og blinker _

nogen gode råd``?
Avatar billede futteline Nybegynder
22. november 2003 - 19:32 #3
jeg har den der recovery cd der hørte med den x20 med win98 kan jeg installer den over så?? på den helt tomme x20 med min bærbar med xp??
Avatar billede jb2003 Nybegynder
02. december 2003 - 13:21 #4
Lav en netværks bootdisk, kan hentes på: http://www.nu2.nu/bootdisk/network/
Download BFD full package, måske skal der lægges en anden driver på, men de fleste findes på siden.
Wupti, boot på disken, lave en: net use z: \\servernavn\share (hvor du evt har din cd med operativsystemet på)