Avatar billede biggi Nybegynder
21. november 2003 - 17:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PHP Telnet..

Jeg har et PHP script som telnetter til et af min eggdrops på mIRC. Den vil gerne skrive navnet.. Altså "Biggi".. Og så vil den ikke videre pga fejl i scriptet. Her er scriptet:
---------------------------------------------------------<html>

<head>
<title>DigitalBots WebRequest</title>
</head>

<body>

<?php
$server = "localhost";
$port = 2000;
$string = "Biggi";
$login = "55789468";
$fp = fsockopen($server, $port, &$errno, &$errstr) or die("$errno ($errstr)");
fputs($fp, 'Biggi'.chr(10));
sleep(3);
fputs($login);
sleep(3);
fputs('Requested ' . $_POST['bot'] . $_POST['chan'].chr(10));
?>

</body>

</html>
---------------------------------------------------------

Her er fejl rapporten:

Warning: Wrong parameter count for fputs() in /root/ftpbrugere/biggi/hjemmeside/test/requested.php on line 17

Warning: Wrong parameter count for fputs() in /root/ftpbrugere/biggi/hjemmeside/test/requested.php on line 19

---------------------------------------------------------

Altså.. Den skal skrive Biggi som den gør.. Vente 3 sek.. Skrive password.. Vente 3 sek.. Skrive: Requested $bot $chan .. Hvad er der galt?.. Jeg køre Linux - Debian.. Apache server med php3..

Hjælp mig.. Få 100 point.. =)
Avatar billede staff Nybegynder
21. november 2003 - 17:31 #1
Første fejl:

Ret:
fputs($login);
Til:
fputs($fp, $login);

Anden fejl:

Ret:
fputs('Requested ' . $_POST['bot'] . $_POST['chan'].chr(10));
Til
fputs($fp, 'Requested ' . $_POST['bot'] . $_POST['chan'].chr(10));
Avatar billede biggi Nybegynder
21. november 2003 - 17:37 #2
Øh.. Den loggede ind og det nu.. Men den skrev ik "requested bot chan (btw bot og chan bliver sat i en anden fil som man vælger fra lige inden)

[17:36:20] <DigitalBots> [17:39] Telnet connection: LOCALHOST/1527
[17:36:26] <DigitalBots> [17:39] Lost dcc connection to Biggi (www-data@LOCALHOST/1527)
Avatar billede staff Nybegynder
21. november 2003 - 17:47 #3
Du skal vist også have rettet:

fputs($fp, $login);

til

fputs($login, $login . chr(10));

for at få trykket enter efter password.
Avatar billede biggi Nybegynder
21. november 2003 - 17:53 #4
så siger den bare:

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /root/ftpbrugere/biggi/hjemmeside/test/requested.php on line 18
Avatar billede biggi Nybegynder
21. november 2003 - 18:00 #5
Jeg sad lige og prøvede lidt forskelligt og fik den til at gøre dette her:

[17:59:09] <DigitalBots> [18:02] Logged in: Biggi (www-data@LOCALHOST/1550)
[17:59:09] <DigitalBots> *** Biggi joined the party line.
[17:59:12] <DigitalBots> <Biggi> Requested |-0wnz-|#Biggi
[17:59:15] <DigitalBots> [18:02] Lost dcc connection to Biggi (www-data@LOCALHOST/1550)
[17:59:15] <DigitalBots> *** Biggi lost dcc link.

--------------------------------------------------------

Men der skulle jo gerne være mellemrum sådan her: Requested |-0wnz-| #Biggi
Avatar billede brilleaben Nybegynder
21. november 2003 - 19:21 #6
staff's sidste ændring burde være:

fputs($fp, $login."\n");

(eller    fputs($fp, $login.chr(10));  )

:-)
Avatar billede biggi Nybegynder
21. november 2003 - 23:24 #7
Hm.. Ja.. Men.. Jeg fandt selv ud af det.. så.. Ved sq ik :P
Avatar billede biggi Nybegynder
21. november 2003 - 23:26 #8
men btw.. hvordan faen gir jeg jer point.. :|.. sys staff sq ha nogle!.. måske os brilleaben ;)