Avatar billede us-valle Nybegynder
20. november 2003 - 20:37 Der er 9 kommentarer

Relativ sti

Hejsa

Skal bruge en relativ sti istedet for en absolut, men kan ik helt få det til at du. Et eks. på en sti som skal laves relativ kunne være:

\\Program Files\\InformatikEfteraa2003\\frmPictureProfile.jpg

Det jeg ønsker er stien:

..\\frmPictureProfile.jpg

Så programmet ik er afhængigt af stien, men virker bare billedet ligger i samme mappe.
Avatar billede b.b Nybegynder
20. november 2003 - 20:42 #1
hvis den ligger i samme mappe, så skal du skippe de to ..  De fortæller at den skal gå et skridt op i mappestrukturen..
Avatar billede us-valle Nybegynder
20. november 2003 - 20:47 #2
Vil stien så se ud som følgende:

\\frmPictureProfile.jpg

Er det det du mener... for det virker ik
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2003 - 20:47 #3
Nej for den kigger i roden af disken !
Avatar billede us-valle Nybegynder
20. november 2003 - 20:48 #4
hvad så?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2003 - 20:48 #5
.\\frmPictureProfile.jpg

eller bare

frmPictureProfile.jpg
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2003 - 20:49 #6
Har det spørgsmål ikke lige været oppe at vende en gang ?
Avatar billede us-valle Nybegynder
20. november 2003 - 20:58 #7
Det ved jeg ik....

Men hverken .\\frmPictureProfile.jpg eller frmPictureProfile.jpg virker. Og det er ik koden som er forkert, idet jeg kan angive hele stien:

\\Program Files\\InformatikEfteraa2003\\frmPictureProfile.jpg

Og så virker det. Kan det ha' noget at gøre med at det er en PDA jeg kører det på?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2003 - 21:01 #8
Er du sikker på at filen ligger i current directory ?

current directory er ikke nødvendigvis det samme directory som
exe liger i.
Avatar billede us-valle Nybegynder
20. november 2003 - 21:03 #9
det gør den... har tjekket på PDA'en