Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
20. november 2003 - 20:29 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

ASP vs PHP include

hmm sidder lige og leger lidt med ASP.. og undre mig over hvordan får man ASP til at reagere ligesom php ? eks med en menu funktion hvor man kan include i et bestemt table.. ?

eks.

<a href="index.php?mode=startside"> til start </A>

og nu vil php hente siden ind i (mode felt) hvordan får man asp til at lave den samme kommando ?

håber i forstår mig..

- J
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
20. november 2003 - 20:33 #1
I toppen af siden skriver du <% mode = Request("mode") %>

Og på siden skriver du fx:

<%
If mode = startside Then
%>
'Din kode her!!
<% End if %>
Avatar billede zlinky Nybegynder
20. november 2003 - 23:28 #2
Det er dog ikke lige det klogeste at gøre det der.. :)

Det kan laves på andre måder, hvor den inkluderer en fil som hedder fx. startside.php, eller også kunne man gøre det på den måde at man har siden delt op i 3 sider, top.include , bottom.include og så default.asp - så inkluderer man bare top.include og bottom.include i henholdsvis toppen og bunden af siden, og på den måde slipper man for at lave en masse ekstra arbejde v. fx at lave menu over det hele. :)

Den måde som syntax hh viser kan da også godt lade sig gøre, men det er en dum måde efter min mening. Desuden ville jeg skrive <% mode Request.Querystring("mode")
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
26. november 2003 - 20:11 #3
heller ikke det jeg ville frem til..

hvordan skal jeg skrive et LINK på siden ?

... altså hvordan kan man include via. en Menu eks. med 5 links ? hvordan kan jeg lave en include som index.php?mode=startside hvordan kan man lave det i php evt ?
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
26. november 2003 - 20:12 #4
i ASP even