Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
20. november 2003 - 14:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

dato i sqlsætning

Jeg har følgende sql i en form:
    strSQL = "Select * from table where ((table.time)>=#" & Forms![menu]![start] & " #) And ((table.time)<=#" & Forms![menu]![slut] & " #))"

på resultatet ser jeg at den ikke opfatter mine datoer som datoer men strenge. hvordan skal sætningen lyde ?
Avatar billede overchord Nybegynder
20. november 2003 - 14:53 #1
har du proevet med Date() funktionen?
Avatar billede jobba Nybegynder
20. november 2003 - 14:56 #2
Ingen løsning. Men jeg havde nok lavet sætningen lidt anderledes og mere sigende:
strSQL = "Select * from table where (table.time BETWEEN #" & Forms![menu]![start] & " # AND #" & Forms![menu]![slut] & " #)"
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
20. november 2003 - 14:59 #3
øh hvordan skal jeg bruge date()
Avatar billede jobba Nybegynder
20. november 2003 - 15:01 #4
Har du prøvet at erstatte # med ' ?
Ellers må du selv til at formatere dine datoer. Fx year(Forms![menu]![start]) & "-" % month(Forms![menu]![start]) & "-" & day(Forms![menu]![start])
20. november 2003 - 15:01 #5
Prøv denne i stedet:
strSQL = "Select * from table where ((table.time)>=Forms![menu]![start]) And ((table.time)<=Forms![menu]![slut]))"
Avatar billede overchord Nybegynder
20. november 2003 - 16:59 #6
Der det fordi du har mellemrum ved den sidste # ved hver dato?

strSQL = "Select * from table where ((table.time)>=#" & Forms![menu]![start] & "#) And ((table.time)<=#" & Forms![menu]![slut] & "#));"
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
22. november 2003 - 10:19 #7
Jeg tror det virker nu.
Nu ser sætningen nogenlunde sådan ud efter inspiration fra jobba:
Format(Year(Forms![menu]![start]) & "-" & Month(Forms![menu]![start]) _
& "-" & Day(Forms![menu]![start]) & " " & Hour(Forms![menu]![start]) & " " & Minute(Forms![menu]![start]), dd - mm - yyyy - hh - nn)