Avatar billede sinus-c Nybegynder
19. november 2003 - 15:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Active Directory, postalAddresses

Hej

Jeg forsøger at få adressen på mine brugere i Active Directory. Jeg kan godt få brugeren ud som et iADsUser objekt og tilgå diverse properties.

Propertien "PostalAddresses", er et Array. Men uanset hvordan jeg prøver at tilgå det Array, så er der intet i det, selvom der er indtastet adresser i Active Directory.

Jeg kan hverken tage en UBound(..) eller LBound(..) på PostalAddresses, de returnerer 0. Altså som om arrayet er tomt. Men som sagt er der indtastet adresser i AD.

Nogen der har et godt forslag til hvordan det løses?

På forhånd tak!
Avatar billede sinus-c Nybegynder
19. november 2003 - 16:02 #1
Har forsøgt med en ny måde at tilgå det array på:

Dim TmpArr, TmpVal
                        TmpArr = LDAPUser.PostalAddresses
                        Err = 0

                        If Not Err = E_ADS_PROPERTY_NOT_FOUND Then
                            MsgBox ("PROP_SET")
                            If VarType(TmpArr) = vbString Then
                                MsgBox ("PROP_IS_VAL")
                                LDAPFieldValue = TmpArr
                            Else
                                MsgBox ("PROP_IS_ARR")
                                For Each TmpVal In TmpArr
                                    LDAPFieldValue = LDAPFieldValue & "," & TmpVal
                                Next
                            End If

                        MsgBox (LDAPFieldValue)

Det samme problem. Det er som om det er tomt selvom der i virkeligheden er indtastet information i AD.
Avatar billede sinus-c Nybegynder
18. april 2004 - 17:32 #2
Nå. Intet svar ....