Avatar billede foxterri Nybegynder
15. november 2003 - 15:13 Der er 10 kommentarer

Autocad og word

hey jeg mangler noget hjælp til at få mine tegninger fra autocad over i Word sådan jeg kan bixe det hele sammen til en stor rapport.. men jeg kan bare ik få det over i word med de rigtige målestokforhold ??? nogle der kan hjælpe mig ??? altså feks i autocad har jeg sagt at den ene linie i en trekant skal være 10 cm... men når jeg tager den over i word og printer er den feks 14 cm eller sådan noget ??

jeg har også et problem mere. lige pludselig i dag gad den ikke autosnap i trekanten. altså sådan den binder trekanten ordenligt sammen...
Avatar billede michael-k Nybegynder
15. november 2003 - 15:57 #1
Det første spørgsmål. Har du prøvet i word indsæt -> objekt  og så vælge autocad tegning.

Det andet prøv at højre klikke på Osnap og vælg settings  så har du der mulighed for at vælge hvordan den skal snappe
Avatar billede foxterri Nybegynder
15. november 2003 - 23:56 #2
ser ud til at virke.. MANGE tak... men prøver lige i morn for at se om det virker.. inden jeg giver dig dine point.
Avatar billede foxterri Nybegynder
16. november 2003 - 11:35 #3
det virkerr stadig ik ved at vælge indsæt objekt og så vælge en autocad tegning...
Avatar billede foxterri Nybegynder
16. november 2003 - 11:35 #4
når den printer kommer der stadig ik de rigtige mål..
Avatar billede cerb Nybegynder
16. november 2003 - 11:40 #5
når du indsætter filen bliver det som et billede, dette kan du kun få i rigtigt målstoksforhold ved at trække det ud, printe og måle.
Avatar billede foxterri Nybegynder
16. november 2003 - 11:42 #6
har hørt der er en anden mulighed...
Avatar billede michael-k Nybegynder
16. november 2003 - 13:17 #7
problemet ligger måske i at hvis du laver en kæmpe tegning der ikke kan være på papiret, så blive billedet scaleret og altså så passer målene ikke mere.

Du skal have det i den rigigte størrelse som jacob siger. Så enten må du lave målstofsforholdet om eller så kan du printe fra Acad. Der kan du lave målene om automatisk  feks hvis det ikke passer til et stykke A4 ja så printer man feks i 1:5
Avatar billede foxterri Nybegynder
17. november 2003 - 17:49 #8
nej det er ik derfor... det jeg vil printe ud er 10 cm i bredden.. og et papir er 21.xx elelr noget i den stil i bredden så det kan ik være der for..
Avatar billede snigeren Nybegynder
18. november 2003 - 00:27 #9
foxterri >> har du prøvet at printe tegningen ud inde i ACAD og se om målene passer der, hvis ikke de passer der har du jo fundet problemet =)

/Snig
Avatar billede sedk0025 Nybegynder
28. november 2003 - 23:46 #10
Hej Foxterri

Du kan aldrig få en målfast tegning over i Word - forget it. Du konverterer altid AutoCAD tegningen til et billede, der intet har med et målforhold at gøre. Det har heller ingen mening at tale om nøjagtige mål på en AutoCAD tegning i et dokumentationsprogram (Word). Hvis du skal vise en tegning med nøjagtige mål, skal du vedhæfte det som et bilag - udprintet fra AutoCAD.
Det du prøver på er spild af tid.

Mvh

Frede Uhrskov