Avatar billede hypergrafx Nybegynder
10. januar 2001 - 16:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Include en db i INC fil

Hvordan kan man i en INC fil include en db connection ved hjælp af asp, således at man kan lave udtræk af db til INC så poster som farver og fonte osv. indsættes i INC filen.

Hvis ikke hvad kan man ellers gøre...

Håber I forstår spørgsmålet

Avatar billede spectual Nybegynder
10. januar 2001 - 16:06 #1
Kan du ikke bare gøre det ved hjælp af applikations variabler? Det ville jeg da gøre hvis det er en slags stylesheet du prøver at opnå.

Avatar billede stigc Nybegynder
10. januar 2001 - 16:07 #2
Du gør det da bare.  Jeg kan ikke set hvad problemet skulle være?

du laver en asp fil som hente dine parametere i databasen. Denne inkludere du bare fra andre sider! Den ligger dem eventuel i nogen variabler, så kan de bruge på siden sådan her:

<html>
<titel><%=titel%></titel>

<body bgColor=<% =bgColor %> >

osv.
Avatar billede hypergrafx Nybegynder
10. januar 2001 - 16:13 #3
Hvordan ? Har ikke prøvet det før...
Avatar billede brisom Nybegynder
01. juni 2001 - 21:34 #4
Sådan gør du...

Dbinit.inc fil
<%
dim conn    \' opretter variabel til forbindelses objektet

Function Forbind
  set conn=server.createobject(\"adodb.connection\")
  conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \" & \"DBQ=\" & server.mappath(\"dynaweb.mdb\")
End Function
%>
SLUT PÅ FIL...

Det eneste du så skal gøre er på toppen af hver side skal du includere filen

<!--#include file=\"dbinit.inc\" -->

og kalde funktionen forbind.
<%Forbind%>
grunden til at jeg har det i en funktion er at jeg har ngt. mere kode i den der ikke er aktuelt her.
Hvis du har mange sub dirs. Kan du med fordel til føjer en variabel (lad os kalde den tal) der definere antallet af niveauer der er til DB\'en.
Du sætter en variablen ind i server.mappath \'en der indeholder \"tal\" * \"../\". så skal du kun bruge een dbinit fil.

Håber det kan hjælpe dig lidt.
Avatar billede brisom Nybegynder
01. juni 2001 - 21:36 #5
Jeg læste ikke lige det sidste, men det vil jeg stærkt anbefale at du gør via en lille sqlsætning.
Avatar billede lmunch Nybegynder
15. september 2001 - 00:34 #6
Kigger lige på det....Du får dine points hvis jeg kan få det til at funke.. :)