Avatar billede jesperp Nybegynder
14. november 2003 - 17:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Marquee virker ikke

Hjælp kan ikke få dette her til at virke... har koden fra msdn.microsoft.com men det virker ikke hvad kan være galt

Der kommer bare ikke noget på siden...

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Marquee Control</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<CENTER>

<OBJECT width="426" height="432">
    <CLASSID="clsid:1A4DA620-6217-11CF-BE62-0080C72EDD2D"
    ID="objMarquee"
    ALIGN="CENTER"
    WIDTH=200 HEIGHT=250
    >
    <PARAM NAME="ScrollStyleX" VALUE="Circular">
    <PARAM NAME="ScrollStyleY" VALUE="Circular">
    <PARAM NAME="szURL" VALUE="text.htm">
    <PARAM NAME="ScrollDelay" VALUE=60>
    <PARAM NAME="LoopsX" VALUE=-1>
    <PARAM NAME="LoopsY" VALUE=-1>
    <PARAM NAME="ScrollPixelsX" VALUE=0>
    <PARAM NAME="ScrollPixelsY" VALUE=-3>
    <PARAM NAME="DrawImmediately" VALUE=1>
    <PARAM NAME="Whitespace" VALUE=0>
    <PARAM NAME="PageFlippingOn" VALUE=0>
    <PARAM NAME="Zoom" VALUE=100>
    <PARAM NAME="WidthOfPage" VALUE=200>
</OBJECT>

</CENTER>
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
14. november 2003 - 18:03 #1
Det er da ikke asp det der?
Avatar billede punk_fm Nybegynder
14. november 2003 - 18:04 #2
marquee ??

ahem...

<font size=2 face=times new roman><marquee>
er det her en marquee??</marquee>
Avatar billede mcardle Nybegynder
15. november 2003 - 02:11 #3
Punk fm>> Har man genindført <font>-tagget??? Nej, det er bare for sjov... Det er rigtigt nok, men lav alle dine skrifttype-formatering i dit CSS i stedet...
Avatar billede mcardle Nybegynder
15. november 2003 - 02:13 #4
Marquee er et tag og det skal ikke bruges efter min mening... Hvis man endelig skal lave noget der bevæger sig hen over skærmen, så lav det i javascript...

;-)
Avatar billede jesperp Nybegynder
15. november 2003 - 17:26 #5
hmm Der skulle vel ikke være et klog hovede som så sad med sådan et script gerne i vb *G*

På forhånd tak
Avatar billede mcardle Nybegynder
15. november 2003 - 18:38 #6
<marquee width="100%" bgcolor="#ffffff" height="25px" scrolldelay="25" />Hejsa, det her skulle virke!!!

Set det ind i din body i dit HTML-dokument.

//McArdle
Avatar billede mcardle Nybegynder
15. november 2003 - 18:39 #7
Nu er det ikke lavet i CSS, undskyld... Vil du gerne have det i CSS???

//McArdle
Avatar billede mcardle Nybegynder
15. november 2003 - 18:43 #8
<marquee style="width: 100%; background: #ffffff; height: 25px; scroll-delay: 25;" />Hejsa, det her skulle virke!!!

Vær så god...

//McArdle
Avatar billede mcardle Nybegynder
15. november 2003 - 18:53 #9
Så har du det i hvert fald i HTML... Giv mig nogle points hvis du vil eller lad være, men jeg synes stadig at du skulle få det lavet i javascript...

//McArdle
Avatar billede jesperp Nybegynder
15. november 2003 - 19:13 #10
Ja men det jeg gerne vil er at kunne scroll en tilfældig.asp side... altså have en side som har et vindue som scroll en anden side som info, håber du forstå, hvor finder jeg noget javascript code som kan klare det?
Avatar billede mcardle Nybegynder
15. november 2003 - 19:19 #11
Uhh, den var lidt sværerer... Jeg kan ikke finde ud af asp eller javascript, men jeg ved godt hvad du mener... Jeg tror ikke det er noget du sådan lige finder, så skal du lave et spørgsmål mere, hvor du efterspørger en der kan lave det for dig...

//McArdle
Avatar billede jesperp Nybegynder
15. november 2003 - 19:29 #12
Takker og bukker... Kan bare stadigvæk ikke forstå at det ikke virker det med objektet for microsoft skriver det selv på deres hjemmeside.....
Avatar billede mcardle Nybegynder
15. november 2003 - 19:45 #13
Er det ikke fordi du ikke har lavet en class, der matcher overens med den classid der er opgivet...?

//McArdle