Avatar billede rasmax Nybegynder
13. november 2003 - 17:06 Der er 7 kommentarer

Tilbagevendende pagefile på C: drevet

Jeg har et problem med min pagefile. Normalt kører jeg helt uden pagefile, men når jeg arbejder med tunge programmer eller vil spille er det ofte nødvendigt med en af slagsen, problemet er at uanset hvor jeg placerer den, og hvilken størrelse jeg laver den i, så er der, efter det obligatoriske reboot, en pagefile på mit c: drev på 959 MB (det er den størrelse som anbefales i settings), derudover er der den pagefile som jeg just har defineret, fx en 1000MB på h: drevet. Kigger jeg i settings står der at jeg har en pagefile på h: (forventet) men der står osse at der stadig ikke er nogen på c: direkte i modstrid med hvad der faktisk er. Det der rigtig irreterer mig er at den pagefil jeg lige har defineret ikke bliver brugt af win xp, den kan slettes uden nogen hindringer, hverken fejlmedd. eller advarsler. Derimod kan pagefilen på c: drevet (som altså slet ikke burde være der) ikke sletes, den er i brug af windows. Problemet er der uanset hvilken hd jeg definerer filen på (andre end c: selvfølgelig)
Metoden til at slippe af med denne pagefile på c: drevet er ligeså mystisk idet jeg skal definere den pagefil jeg lavede på fx h: "inegn" eller 0, først derefter kan jeg slippe af med den der ligger på c:
Jeg fatter det ikke, måske en af jer har en ide, jeg har været på ms side og set det der står der om hvordan man skal gøre når man ændrer sin pagefile, og det er præcis sådan jeg gør når jeg ændrer det. Resultatet bliver bare noget anderledes
Kører XP pro, alle updates installeret, 640 MB ram
Avatar billede cp1 Nybegynder
13. november 2003 - 17:53 #1
her er en go forklaring på engelsk http://aumha.org/win5/a/xpvm.php
og her et lille freeware program der ka vise brugen af page-file
http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_pagefilemon.htm
Avatar billede rasmax Nybegynder
13. november 2003 - 18:26 #2
Efter at have defineret en 2mb sidefil på c: og en på 500 på h: har jeg genstartet, og nu har jeg igen en pagefil på 959 MB på mit c: :( udover den på 500 på h: I setting ser det stadig ud som fgl., 2 mb sidefil på c: og 500 på H:, men under aktuel tildeling står der 959 MB
Filen på h drevet kan slettes uden brok fra windows, -den er altså ikke i brug overhovedet. Den nye flotte 959 mb fil på c drevet derimod må jeg ikke slette.
Arggg, andre gode forslag?
Avatar billede rasmax Nybegynder
13. november 2003 - 19:00 #3
cp1 det link du gav var fint, men det løste ikke mit problem, der må være nogle flere hemmelige regler for den latterlige pagefil for nu har jeg fundet ud af at den ikke automatisk rezizer den hvis den er mindst 50 mb stor på c: drevet, men den vil stadig ikke accepterer nogen pagefile på noget andet drev overhovedet. Uanset hvad jeg så måtte definerer af pagefile på andre drev er de ikke inkluderet efter reboot. Har lige prøvet at fjerne min ide controller og lade den blive geninstalleret for at se om det skulle være dét (nævner de noget om på den side du linker til), men det hjalp ikke...
Avatar billede cp1 Nybegynder
13. november 2003 - 19:34 #4
et eller andet må være i stykker...jeg ka godt definere pagefile på andre drev end C drevet , du ka jo prøve sfc /scannow fra enten kør eller en command promt
har lige søgt på pagefile i regedit og fik 27 hits , en enkelt var interessant
har lagt billed her http://img.villagephotos.com/p/2003-10/453008/Pagefile.jpg
så her har du en mulighed for at se om settings blir skrevet til registreringsdatabasen
Avatar billede rasmax Nybegynder
13. november 2003 - 23:30 #5
AHAAAAAA!!!!! Dette her problem har jeg haft i mere end ½ år, - ansporet af den artikel du linker til deroppe lavede jeg lige en ren installation af xp (ja jeg var sgu efterhånden desperat for at komme af med den lorte pagefile) og det viser sig at det er min nvidia Nforce2 ide controller der er født med lorten i hånden, -take that and party! At fjerne den gjorde se'følig ikke noget da windows xp behændigt beholder en kopi af den elendige fil og geninstallerer den såsnart man giver den skyggen af en chance for det, det var det jeg kom i tanke om da jeg læste artiklen. Føj for den lede. Jeg skifter snart til linux for jeg er virkelig træt af alle disse diffuse funktioner den kære bill trækker ned over hovedet på én. Hvis du lige sender et svar får du nogle point -for, om ikke at have givet mig en løsning, så dog at have ikke blot svaret på mit indlæg, men tilige ledt mig mod kernen i det rådne æble. Ha en god dag!
Avatar billede rasmax Nybegynder
13. november 2003 - 23:42 #6
For lige at afslutte, jeg lod bare være med at installere ide driveren, nu kører det så på standard windows driveren (men sært nok er den nvidia driver altså signeret) og den beholder jeg så indtil nvidia kommer med noget nyt. C: 0 mb pagefile og h: 800 mb og det funker ;)
Avatar billede cp1 Nybegynder
14. november 2003 - 01:15 #7
okay , det var sq da någet af en fejl...fedt du fandt en løsning , at der så skal en format til er for latterligt men det er jo windosk.. og det med den signede driver , de signer jo osse nvidia's grafik drivere så der er nok en sammenhæng der..
Behold du pointene vi lærte jo begge noget :)have a nice day u 2