Avatar billede gojelink Nybegynder
10. januar 2001 - 12:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Værdi af tekstfelt i php (i forbindelse med wml)

Jeg skal bruge værdien af indtastningen i et passwordfelt i wml, men når jeg skriver værdien ud kommer der ingenting.

<card id=\"password\" title=\"Login\" newcontext=\"true\">

      <!--<do type=\"next\"><next/></do>-->
      <do type=\"test\" label=\"Back\"><go href=\"#card1\"/></do>
    <do type=\"unknown\" label=\"Next\"><go href=\"#auth\"/></do>
    <p>

    <?
    echo( \"Indtast password her\" );
    ?>
    Password:<input format=\"fmt\" name=\"passwordfelt\" title=\"Password\" type=\"password\"/><br/>

    </p>

  </card>

<card id=\"auth\" title=\"LoginAuth\" newcontext=\"true\">

      <!--<do type=\"next\"><next/></do>-->
      <do type=\"test\" label=\"Back\"><go href=\"#password\"/></do>

    <?

    $query = \"SELECT * FROM $userstable WHERE password = \'$passwordfelt\'\";
    $result = MYSQL_QUERY($query);
    $number = MYSQL_NUMROWS($result);

    if( $number != 0 ) {
        echo( \"<do type=\\\"unknown\\\" label=\\\"Next\\\"><go href=\\\"#card2\\\"/></do>\" );
    }
    else {
        //echo( \"<do type=\\\"unknown\\\" label=\\\"Next\\\"><go href=\\\"#password\\\"/></do>\" );
    }

    ?>

    <p>

    <?
    if( $number != 0 ) {
        echo( \"Velkommen til Nokia\'s WAP Verden\" );
    }
    else {
        echo( \"Forkert Password!\" );
        echo( $passwordfelt );
    }

    ?>
    </p>

    </card>

Hvad er problemet?
Avatar billede doeleman Nybegynder
10. januar 2001 - 13:35 #1
Du er nødt til at have valideringsproceduren på en ny side (dvs. ikke bare et nydt card). Alle cards\'ne bliver jo sendt til telefonen på en gang, dvs. før passwordet er indtastet. Derfor bliver php-scriptet også afviklet før passwordet bliver indtastet og det vil derfor ikke virke.
Avatar billede gojelink Nybegynder
10. januar 2001 - 13:38 #2
Jeg har fundet ud af det.. man kan kalde cards på samme måde som man kalder andre filer (wml/php scripts).. Det virker..

Avatar billede gojelink Nybegynder
10. januar 2001 - 13:39 #3
Sådan her:

<card id=\"password\" title=\"Login\" newcontext=\"true\">

      <!--<do type=\"next\"><next/></do>-->
      <do type=\"test\" label=\"Back\"><go href=\"#card1\"/></do>
    <do type=\"unknown\" label=\"Next\"><go href=\"#auth\" method=\"post\">
    <postfield name=\"passwordfelt\" value=\"$passwordfelt\"/></go></do>
    <p>

    <?
    echo( \"Indtast password her\" );
    ?>
    Password:<input format=\"fmt\" name=\"passwordfelt\" title=\"Password\" type=\"password\"/><br/>

    </p>

  </card>

<card id=\"auth\" title=\"LoginAuth\" newcontext=\"true\">

      <!--<do type=\"next\"><next/></do>-->
      <?

    $query = \"SELECT * FROM $userstable WHERE password = \'$passwordfelt\'\";
    $result = MYSQL_QUERY($query);
    $number = MYSQL_NUMROWS($result);

    if( $number != 0 ) {
        echo( \"<do type=\\\"unknown\\\" label=\\\"Next\\\"><go href=\\\"#card2\\\"/></do>\" );
    }
    else {
        echo( \"<do type=\\\"test\\\" label=\\\"Back\\\"><go href=\\\"#password\\\"/></do>\" );
    }

    ?>

    <p>

    <?
    if( $number != 0 ) {
        echo( \"Velkommen til Nokia\'s WAP Verden\" );

    }
    else {
        echo( \"Forkert Password!\" );

    }

    ?>
    </p>
</card>

Men ellers tak for hjælpen og undskyld at jeg ikke fik afbrudt spørgsmålet noget tidligere :o)
Avatar billede gojelink Nybegynder
10. januar 2001 - 13:50 #4
Doh.. skal lige lukke :o)