Avatar billede florint Nybegynder
13. november 2003 - 06:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opdateringsforespørgsel hvis

hej,
Jeg har en database - min_db. I den er der bl.a. 2 felter med navnene "typenr" og "kvalitet" . Hvis typenr = 21 , er kvalitet = god, hvis typenr = 11 er kvalitet = mellem osv.

Kan jeg på nogen måde lave en opdateringsforespørgsel der først kigger på  "typenr" og så fylder den rigtige tekst i feltet "kvalitet" ?

Hvordan ? Det gør ikke spor at forespørgslen skal køres for hvert nummer, da der er 3000 poster der skal opdateres med kvalitet.

På forhånd tak
Mvh
Avatar billede larsjordan Nybegynder
13. november 2003 - 06:15 #1
Hvis tabellen nu hedder min_db, så:

UPDATE min_db SET Kvalitet = 'god' WHERE typenr = 21
UPDATE min_db SET Kvalitet = 'mellem' WHERE typenr = 11
Avatar billede florint Nybegynder
13. november 2003 - 06:58 #2
Du er nu ved at opdatere 1733 rækker, er du sikker på......
Takker for hjælpen - god start på dagen :-)
Jeg prøvede at køre den første sætning - men først efter at jeg havde sat 21 i '' så kørte den - men hovedsagen er at det virker!
Hav en fortsat god dag.