Avatar billede lakild Nybegynder
13. november 2003 - 02:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problem med databaseplacering

Jeg er sq lidt på den - har en hjemmeside hvor jeg selv har lavet det meste - men nedenstående har nadre kræfter kreeret

Koden finder den database der er nyest ved at finde den sidste ved sortering.. Virker fint - men  nu har det været nødvendigt at flytte selve databasen til et underbibliotek - "database" hvor index.asp stadig ligger (og skal ligge) i roden...

Jeg kan sgutte lige regne ud hvor der skal stå "/database"

Pls..help !

<% Dim filesystem, folder, files, file, s, dbnavn(2), db, tempfile, database
    Set filesystem = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    set tempfile = filesystem.GetFile(Server.mappath("index.asp"))
    set folder = tempfile.parentfolder
    set files = folder.files
    dbnavn(0)=""
    For Each file in files
      s = split(file.shortname,".",-1,1)
      if ucase(s(1))="MDB" then
        if s(0)>dbnavn(0) then
          dbnavn(0)=s(0)
          dbnavn(1)=s(1)
        end if
    Next
    db = dbnavn(0) & "." & dbnavn(1)
    Set Session("Connection") = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Session("Connection").Open "DRIVER={Microsoft access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath(db) & ";"
        %>
Avatar billede hitanykey Nybegynder
13. november 2003 - 02:35 #1
/database skulle være det der skal stå

/hak
Avatar billede hitanykey Nybegynder
13. november 2003 - 02:36 #2
hehe og så kommer resten lige:
Session("Connection").Open "DRIVER={Microsoft access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath(/database/db) & ";"

/hak
Avatar billede lakild Nybegynder
13. november 2003 - 02:40 #3
jamen finder den så overhovedet databasen - leder koden ikke kun efter mdb filer i roden`???
Avatar billede hitanykey Nybegynder
13. november 2003 - 02:50 #4
har du prøvet??
ellers skal du måske have "& &" omkring "db" altså:
(/database/"&db&")
Avatar billede lakild Nybegynder
13. november 2003 - 03:05 #5
har prøvet begge - virker ikke... "syntax error"
Avatar billede hitanykey Nybegynder
13. november 2003 - 03:14 #6
prøv at udskriv db
response.write db
response.end

hvad siger den??
Avatar billede torben_brandt Nybegynder
13. november 2003 - 04:09 #7
Prøv at rette linierne:
set tempfile = filesystem.GetFile(Server.mappath("index.asp"))
set folder = tempfile.parentfolder
til:
set folder = filesystem.GetFolder(Server.mappath("/database"))
så skulle den gerne finde det rette sted at lede efter .mdb-filer.

Og ret:
Server.MapPath(db)
til
Server.MapPath("/database/" & db)
i sidste linie, så den kan finde den database, der skal åbnes.

/Torben
Avatar billede lakild Nybegynder
13. november 2003 - 04:13 #8
Sådan - TAK... Torben svarer du lige så du ka få nogen point ??
Avatar billede lakild Nybegynder
13. november 2003 - 04:14 #9
DAMMMN fik trykket på gal knap.... Kan man ikke tilbagekalde... det var Torben Brandt der kom med løsningen
Avatar billede hitanykey Nybegynder
13. november 2003 - 12:04 #10
Jeg opretter lige et spørgsmål til torben, så han kan få hans point ;o)

/hak