Avatar billede francko00 Nybegynder
12. november 2003 - 18:28 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

Spare på bandwidth ?

hey nogen der kender nogle metoder til at spare på ens bandwidth

Har en ven i canada der får nogle grande regninger fordi der bliver overført mere bandwidth end abonnementet tillader..... ville lige høre om I eksperter har nogen forslag ?
Avatar billede kenp Novice
12. november 2003 - 18:30 #1
dvs at han henter mere data end han har betalt for! det er jo lidt svært hvis han bruger nettet hele tiden!
Avatar billede francko00 Nybegynder
12. november 2003 - 18:34 #2
jamen der må være måder hvorpå man kan spare lidt.... mange bække små gør en stor å.... eller noget i den retning, er der browsere der bruger mindre bandwidth end andre ?
Avatar billede kikkoman Nybegynder
12. november 2003 - 18:34 #3
Jeg vil da på det kraftigste anbefale at redesigne webside(rne) med CSS. Derved kan man nemt spare op til en tredje del af den samlede mængde data - måske endda mere. Jeg har selv gjort det - og selvom jeg i har fri trafik - har jeg stadig opnået en gevinst ved at load hastigheden er sænket ganske kraftigt.

Kikkoman
Avatar billede francko00 Nybegynder
12. november 2003 - 18:34 #4
det er ikke til downloading og sådan noget, det hele går med at bruge nettet normal
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. november 2003 - 18:34 #5
så må han stoppe med at downloade så meget .. eller få et abonnementet der tillader mere.

noget der kan hjælpe lidt kunne være en caching proxy hvis der er flere der bruger samme internet forbindelse.
jeg har selv 5 maskiner her der kører igennem proxyen squid og ca 19-22 % bliver hentet i den.
Avatar billede francko00 Nybegynder
12. november 2003 - 18:35 #6
ehm, det drejer sig ikke om hosting af et site, men om brugen af normalt internet, det kan godt være jeg misforstod dit svar
Avatar billede mike23 Nybegynder
12. november 2003 - 18:36 #7
du kan altid begrænse mængden af data du henter på nettet og mængden af data du afsender fra din computer med f.eks Netlimiter. Men hvis han har et loft på 5 Gb og han henter mere end det, er det jo bare et spørgsmål om at holde lidt øje med hvor store filer han henter.
Avatar billede francko00 Nybegynder
12. november 2003 - 18:36 #8
problemet er at i den del af bc "han" bor i er der kun én udbyder, og de har ikke fri trafik...
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. november 2003 - 18:37 #9
han kan også hente et program der overvåger hvor meget traffik han har haft .. et udemærket program til det er "dumeter" .. så må han bare stoppe når han har nået sin grænse.
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. november 2003 - 18:38 #10
kikkoman > hvordan skulle det hjælpe .. du har jo nok kun kontrol over din egen side og jeg tror der er tale om privat forbrug her.
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. november 2003 - 18:39 #11
du kan finde dumeter her
http://www.dumeter.com/
Avatar billede antikat Nybegynder
12. november 2003 - 18:39 #12
i opera er der en funktion som går at den ikke henter billeder ned fra en hjemmeside med mindre han selv vælger den skal... der kan han vel spare en del hvis har kan overleve uden billeder på siden. http://www.opera.com/
Avatar billede francko00 Nybegynder
12. november 2003 - 18:39 #13
billederne er taget af, hvad med javascripts og sådan bruger de meget ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. november 2003 - 18:40 #14
nej ikke rigtigt det er bare text... ligsom html
Avatar billede kikkoman Nybegynder
12. november 2003 - 19:03 #15
Jeg misforstod. Jeg troede det handlede om at han skulle betale sin host for andres trafik på hans webside. I een sådan situation ville CSS hjælpe - men det er jo ikke just relevant som svar på dette spørgsmål..
Avatar billede mike23 Nybegynder
12. november 2003 - 19:08 #16
ved ikke om det er det loadet er inde på men ellers installer en lokal proxyserver, den tager reklamer, popups alt hvad du ikke har brug for, inklusive irelevante cookies.
Avatar billede mike23 Nybegynder
12. november 2003 - 19:10 #17
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. november 2003 - 19:10 #18
ja det kunne den også gøre .. men det var ikke helt det jeg mente ;)
Avatar billede mike23 Nybegynder
13. november 2003 - 19:33 #19
jeg forstår ikke helt pointfordelingen....
Avatar billede francko00 Nybegynder
14. november 2003 - 21:23 #20
hvad er der galt med den ?
Avatar billede mike23 Nybegynder
14. november 2003 - 23:59 #21
jeg kan ikke forstå hvorfor kikkoman har fået point da hans opfattelse af problemet var forkert, og mener da dermed at han ikke har bidraget til nogen løsning.

Det skal lige understreges at jeg IKKE er ude efter point og IKKE er ude efter kikkoman.
Avatar billede francko00 Nybegynder
03. december 2003 - 22:55 #22
synes bare at alle der har taget dem tid til at kigge på spørgsmålet har deltaget og selvom de ikke har bidraget til løsningen har de bidraget til diskusionen...
Avatar billede mike23 Nybegynder
03. december 2003 - 23:40 #23
Ok..fait nok :)
Avatar billede mike23 Nybegynder
03. december 2003 - 23:41 #24
fair nok skulle der stå :)