Avatar billede prebenged Nybegynder
12. november 2003 - 11:44 Der er 6 kommentarer

Connecte fra Java til MySQL

Heysa,

Jeg har en MySQL-db liggende på min egen computer, og fra min locale webserver kan jeg godt tilgå den via

Class.forName("com.mysql.jdbc.Driver").newInstance();
connection = DriverManager.getConnection(
          "jdbc:mysql://localhost:3306/afleveringer");

Når jeg så ligger det hele op på en fremmed server, så virker det ikke længere. Også selvom jeg har sat en anden DB op på den server, som virker fint via MySQL-front.

Nogen der ved hvad det kan være? Har prøvet både "server","user","pass", og server?user=user&password=pass modellerne.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2003 - 11:51 #1
Er der åbent for port 3306 på den server du ligger op på ?

(det er der normalt ikke på f.eks. web hoteller - jeg ved ikke om
MySQL front er et fat client program eller et web interface)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2003 - 11:51 #2
Hvilken SQLException får du ?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2003 - 19:45 #3
Nogen webhoteller godkeder ikke "localhost", der skal du bruge deres ip-adresse. Jeg har nemlig haft samme problem
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2003 - 21:25 #4
Lukke tid ?
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2003 - 00:16 #5
Hmm, atter har du ret arne ;-)
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2006 - 15:12 #6
En auto-luk ville nu være en god ide - på en måde irritere det mig at spørgsmål bare bliver liggende for al evighed :(