Avatar billede nesredep Nybegynder
11. november 2003 - 19:03 Der er 6 kommentarer

CSS boxmodellen - flydende?

uhm, jeg sidder her og fedter med noget CSS .. jeg vil gerne "emulere" 2 celler i en tabel med <div>'s i CSS.

så kort sagt kan man sige jeg ønsker dette:

HTML:
--------------------------
<table>
  <tr>
    <td>content1</td>
    <td>content2</td>
  </tr>
</table>
--------------------------

Problemet ligger i jeg ikke kan få gjort den skillelinje i "midten" flydende således den altid vil være 100% i højden mellem 2 de celler.

hvordan skal stylesheetet se ud for følgende:

<div id="pagebody">
<div id="content1">
</div>
<div id="content2">
</div>

hvor #pagebody { border: 1px solid black; }

???

det jeg ønsker kan i praksis ses på http://alistapart.com

altså en 2delt content side hvor jeg har en border i midten til hele tiden at "dele" indholdet fra submenuen

har ledt hele dagen og har ikke fået svar endnu :/

På forhånd tak.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. november 2003 - 19:08 #1
Avatar billede nesredep Nybegynder
11. november 2003 - 19:11 #2
ja.. har været igennem der, men kan ingen løsning på mit problem finde.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2003 - 19:15 #3
Du kan helt sikkert finde svarene herinde:
http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/content_placement/text.html
og
http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/boxes.html

Alting derinde er gennemtestet i mange browsere, i mange versioner, og på flere platforme.  :-)
Avatar billede nesredep Nybegynder
11. november 2003 - 19:19 #4
jeg tror vidst jeg fandt en løsning på problemet ;)

men det var ikke på noodle incident, har bare ikke taget højde for at man kan bruge height: auto i forbindelse med nogle float principper.. - ellers mange tak for hjælpen :)
Avatar billede nesredep Nybegynder
11. november 2003 - 19:26 #5
okay, ikke helt alligevel .. - den løsning holder kun så længe den div jeg tildeler en borders indhold fylder mere end den anden og det vil ikke være tilfældet..

søger stadig en holdbar løsning ! :|

fandt heller ikke hvad jeg søgte på thenoodleincident umiddelbart.
Avatar billede hf Nybegynder
11. november 2003 - 21:33 #6
Har du prøvet www.positioniseverything.net ?