Avatar billede tfsystem Nybegynder
10. november 2003 - 23:38 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Fra komma til punktum

Hvordan ændre man fra et komma til et punktum ??

Eks. :
19,50 til 19.50
55,99 til 55.99
o.s.v..
Avatar billede medions Nybegynder
10. november 2003 - 23:47 #1
intTal = "19,50"
intTal = Replace(intTal, ",",".")

//>Rune
Avatar billede sjh Nybegynder
10. november 2003 - 23:54 #2
'KUN hvis du er sikker på at komma er på plads 3 og længen af din string er 5
Private Sub Form_Load()
Dim strText As String
  strText = "19,50"
  strText = (Left$(strText, 2) & "." & Right$(strText, 2))
  Me.Caption = strText '<- 19.50
End Sub

'Ellers sådan hvis du bruger vb6
Private Sub Form_Load()
Dim strText As String
  strText = "19,50"
  strText = Replace(strText, ",", ".")
  Me.Caption = strText '<- 19.50
End Sub
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. november 2003 - 00:15 #3
Øh..?
Det medions skrev, gør det det skulle gøre..
sjh> jeg kan ikke se hvad alt det andet skal bruges til..?
Hvis det var at jeg skulle skrive det du skrev, ville jeg da have brugt InStr for at finde position til ".", i stedet for at skrive:
"'KUN hvis du er sikker på at komma er på plads 3 og længen af din string er 5"
Avatar billede tjp Mester
11. november 2003 - 01:03 #4
>> tfsystem
Dine tal bliver aldrig så store at du får problemer med tusindtals separatore, altså '.' i fx 1.000,00 eller 23.058.408,95 kr?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. november 2003 - 02:13 #5
Spm'et fortæller ikke meget om formatet.. med det tyder på at det er xx,xx.

Men det ville være logisk at gå ud fra at tallet kan være xxx,xx.
Hvis ",xx" er fast, kan man bruge:

intTal = "19,50"
intKroner = Left(intTal, InStr(intTal, ",") - 1)
intOere = Right(intTal, 2)
txtDisplay = intKroner & "," & intOere

Det eneste brugeren får at se er det der står i textbox'en med navnet txtDisplay.

Men så er spørgsmålet som tjp stillede:
"Dine tal bliver aldrig så store at du får problemer med tusindtals separatore, altså '.' i fx 1.000,00 eller 23.058.408,95 kr?"

Værdien "23.058.408.95 kr" er ikke korrekt.

Noget feedback ville være en god ide.
Avatar billede tfsystem Nybegynder
11. november 2003 - 21:35 #6
Det jeg skulle bruge og har brugt, er svaret fra ”thesurfer”.
Så de 100p er dine hvis du vil skrive det som et svar….Tak !
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. november 2003 - 23:18 #7
Her er et svar.
Jeg synes at de andre svar også kunne bruges, eller laves om til noget brugbart, så jeg synes du skulle dele pointsne.. men det er op dig.