Avatar billede markskod Nybegynder
09. januar 2001 - 18:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problem med Opningen af et vindue???

Hey alle

Jeg har lige fået følgende kode:
<html>

<head>
<title></title>
<script LANGUAGE=\"JavaScript1.2\">

InternetExplorerSide = \"ie.htm\"
NetscapeSide = \"ns.htm\"

if (navigator.appName == \"Microsoft Internet Explorer\")
Side = InternetExplorerSide
else
Side = NetscapeSide

harea = screen.availHeight;
varea = screen.availWidth;

if (navigator.platform.indexOf(\'Mac\') !=-1) {
harea -= 32;
varea -= 22;
}
else if (navigator.platform.indexOf(\'Win\') !=-1) {
harea -= 29;
varea -= 12;
}

window.open(Side,\'_blank\',\'width=\'+varea+\',height=\'+harea+\',top=0,left=0\',border=0);

</script>
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\">
</body>
</html>

også er mit problem at jeg gerne vil have at denne side lukker når den åbner dte nye vindue, også vil jeg gerne have at det nye vindue, ligner et normalt vindue med toolbar og status og det hele, men det skal stadigvæk værer maximeret....

Er der nogen der kan hjælpe mig ???

Markskod
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
09. januar 2001 - 18:49 #1
hej
Hvad med at ændre
window.open(Side,\'_blank\',\'width=\'+varea+\',height=\'+harea+\',top=0,left=0\',border=0);

til

window.open(Side,\'_self\',\'width=\'+varea+\',height=\'+harea+\',top=0,left=0\',border=0);

jeg er ikke sikker på at det virker efter hensigten, men prøv...

Avatar billede markskod Nybegynder
09. januar 2001 - 18:58 #2
hejsa kenneth_jakel

Well det virker, kun næsten, forhvis jeg ændrer linien, er den som jeg vil have lige bortset fra at den skal maximeres og det bliver den ikke...

Marjskod
Avatar billede olebole Juniormester
09. januar 2001 - 19:39 #3
<ole>
Du kan åbne vinduet, så det fylder hele skærmen, men der findes ingen kommando, der kan gøre det \'maximized\'. Surt, men sådan er det!

En anden ting, du ønsker ,er at kunne lukke det oprindelige browser-vindue. Det kan du heller ikke - i hvert fald ikke uden en confirm-box, der spørger, om du vil lukke browseren.
Kun vinduer åbnet med JavaScript kan lukkes uden denne sikkerheds-confirm-box.
/mvh
</bole>
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
09. januar 2001 - 21:37 #4
hej
med \"_self\" åbner browseren ie.htm eller ns.htm i samme browser-vindue, som den første html-fil er kaldt frem i.....så hvis det browser-vindue i forvejen er maximeret, bliver det jo ved at være det....

Jeg har forøvrigt opdaget at det ikke virker så godt i netscape (6.0) ... da ns.htm popper op i et nyt windue uden adresselinje eller noget ... jeg vil dog holde muligheden åben for at det er en indstilling i netscape jeg ikke har styr på, da jeg ikke kender programmet særlig godt...

/kenneth
Avatar billede hatecaps Nybegynder
10. januar 2001 - 00:21 #5
øhhh, er det bare mig der læser helt ved siden af, eller vil du bare sende brugeren til en anden side afhængigt af hvad browser han/hun bruger ?

For mig at se ville det være meget nemmere bare at sætte location.href til Side variablen, i stedet for at åbne et vindue, og så ha\' besværet med at skulle lukke det gamle vindue.

Altså:

<html>

<head>
<title></title>
<script LANGUAGE=\"JavaScript1.2\">

InternetExplorerSide = \"ie.htm\"
NetscapeSide = \"ns.htm\"

if (navigator.appName == \"Microsoft Internet Explorer\") {
Side = InternetExplorerSide;
}
else {
Side = NetscapeSide;
}
location.href = Side;

</script>
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\">
</body>
</html>

Ha\' det godt
hatecaps
Avatar billede markskod Nybegynder
10. januar 2001 - 00:28 #6
hatecaps

taej men jeg prøvede jo også at Maixmerer vinduet samtidig. Hvis det altså er mugligt...

MarkSkod
Avatar billede hatecaps Nybegynder
10. januar 2001 - 10:13 #7
det tvivler jeg ret stærkt på at du kan, og som bruger vil jeg nok heller ikke være alt for begejsteret for at mit vindue pludselig skifter til en anden størrelse end den jeg har valgt :-)
Avatar billede rune_mariboe Nybegynder
23. januar 2001 - 19:40 #8
<html>

<head>
<title></title>
<script LANGUAGE=\"JavaScript1.2\">

InternetExplorerSide = \"ie.htm\"
NetscapeSide = \"ns.htm\"

if (navigator.appName == \"Microsoft Internet Explorer\")
Side = InternetExplorerSide
else
Side = NetscapeSide

document.location.replace(\"Side\")
</script>
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\">
</body>
</html>

- så sQ den være i vinkel! ;)
Avatar billede markskod Nybegynder
22. februar 2001 - 14:59 #9
hmmm jeg har fundet noget andet der virker :-)
Avatar billede rune_mariboe Nybegynder
24. februar 2001 - 22:04 #10
Hva\' fanden laver jeg? Det var jo ikke noget svar! *G*
Man kan ikke maximere et vindue, kun gøre det så stort som skærmen...
Avatar billede olebole Juniormester
25. februar 2001 - 01:39 #11
markskod >> Hvad fandt du, der virkede?
/mvh