Avatar billede xazer Nybegynder
07. november 2003 - 14:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opdater aktive vha. checkbox

Hej,

Jeg har et en SQL sætning jeg Looper. I den vil jeg gerne ha en checkbox som er true hvis Ja/Nej feltet ved navn "active" i tabellen "banner" er True.

Nu vil jeg ha den skal opdatere feltet "active" hvis den er true i formen og sætte den til false hvis den er false i formen!

- Mark
Avatar billede bredum Nybegynder
07. november 2003 - 14:22 #1
Du kan lave noget ala.
IF Request.Form("Navn på felt") = true then
et eller andet
ELSE
noget helt andet
END IF
Avatar billede bredum Nybegynder
07. november 2003 - 14:22 #2
Avatar billede xazer Nybegynder
07. november 2003 - 14:24 #3
Nej for den skal jo loope antal records jeg har i min streng!
Avatar billede bredum Nybegynder
07. november 2003 - 14:32 #4
prøv at vise noget kode..
Avatar billede xazer Nybegynder
07. november 2003 - 14:34 #5
Har intet kode, det er det jeg søger!!
Avatar billede xazer Nybegynder
07. november 2003 - 14:34 #6
Jeg har den hvor den udskriver posterne og checkboxen, men mangler den til at opdatere !
Avatar billede xazer Nybegynder
07. november 2003 - 14:44 #7
Har prøvet at bikse det her sammmen og det virker lige indtil jeg slår checkbox fra så den blir False så er det jo som om Request.Form("activebanner") ikke findes!

If Request.QueryString("mode") = "active" Then
    Set update = Conn.Execute("SELECT * FROM banner")
    Do
        If Request.Form("activebanner") = "" Then
            Conn.Execute("UPDATE banner SET active = False WHERE id = " & Request.Form("activebanner") & "")
        Else
            Conn.Execute("UPDATE banner SET active = True WHERE id = " & Request.Form("activebanner") & "")
        End If
    update.Movenext
    Loop While Not update.EOF
End If
Avatar billede xazer Nybegynder
10. november 2003 - 15:50 #8
Har fundet ud af det.
Lavede to If :]
Avatar billede xazer Nybegynder
10. november 2003 - 16:00 #9
:)