Avatar billede spooloff Nybegynder
06. november 2003 - 18:53 Der er 17 kommentarer

Exception i Java

Får følgende exception når jeg forsøger at afvikle en servlet: package javax.servlet does not exist

Jeg har hentet en zip fil der skulle indeholde ovenstående package og tilføjet den til min path i JCreator. Er der noget jeg har overset?
Avatar billede riversen Nybegynder
06. november 2003 - 18:56 #1
det er som fejlen siger...pakken eksisterer ikke
Avatar billede spooloff Nybegynder
06. november 2003 - 19:00 #2
He he... ja det kan regne ud men hvor fucker jeg op henne. Kan du svare på det?
Avatar billede riversen Nybegynder
06. november 2003 - 19:13 #3
nej, jeg er ikke så god til at gætte den kode folk har liggende
Avatar billede spooloff Nybegynder
06. november 2003 - 19:22 #4
riversen> Ha ha.... du er jo en grinde! Hvis du mener at folk som jeg, er lamme... så kan du jo undlade at kaste et indlæg. Du har sikkert bedre ting at tage dig til... ;-) Og det er ikke min kode der er problemet, men min opsætning i JCreator!
Avatar billede 2c Nybegynder
06. november 2003 - 19:26 #5
Hvis pakken ligger i en jar fil, kan du tjekke om den overhovedet har klassen i sig ved at skrive

jar tvf xxx.jar
Avatar billede riversen Nybegynder
06. november 2003 - 19:32 #6
spooloff: OK, jeg har ikke jcreator, men det lyder som om pakken enten ikke er i classpath eller i den rigtige sti i forhold til projektroden.
Avatar billede spooloff Nybegynder
06. november 2003 - 19:44 #7
2c> Den ligger som en zip fil. Kan der testet på samme måde som du beskriver ovenfor mht. en jar fil?
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
06. november 2003 - 19:51 #8
Jamen er Servlet skal afvikles i en J2EE container(en J2EE Server). Dette er f.eks. Tomcat, JBoss, Resin eller en anden efter smag.
Der skal din j2ee.jar være i classpath på serveren.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2003 - 20:35 #9
Du skal ind i JCreator og putte den zip fil i classpath (iøvrigt er der
95% sandsynelighed for at den ZIP skal udpakkes og det er en jar inden i
der skal i classpath !).
Avatar billede spooloff Nybegynder
06. november 2003 - 21:01 #10
Jeg har sat JCreator op på følgende måde:

Gået ind i: Configure -> options -> JDK Profiles -> dobb. klik på eks. profil -> Add path -> peget ned på den mappe hvor min Zip fil er blevet Extractet i. Så jeg mener at min path burde være ok.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2003 - 21:10 #11
Hvad indeholder det directory. Hvis den indeholder en lib/et-eller-andet.jar
så er det den der skal i classpath ikke directoriet.
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
06. november 2003 - 21:34 #12
Ja, enig med arne.
Avatar billede spooloff Nybegynder
06. november 2003 - 21:39 #13
Der ligger en Servlet.jar fil i det aktuelle directory, men den kan jeg ikke pege direkte på. Det er kun muligt at pege på den mappe som den ligger i.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2003 - 21:51 #14
Du kan godt anbringe en jar fil i classpath og det er servlet.jar du skal have
i classpath.
Avatar billede spooloff Nybegynder
06. november 2003 - 22:25 #15
Når jeg add'er til min JDK profil, kan jeg se, at det ikke er alle jar filerne i det aktuelle dir., der bliver tilføjet. Bl.a. bliver servlet.jar ikke tilføjet. Har prøvet at gå på JCreators hp for hjælp, men forgæves.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2003 - 22:29 #16
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2003 - 22:07 #17
Kommet videre ?