Avatar billede jesperkjensen Nybegynder
06. november 2003 - 18:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gradient uden farver?

Jeg har et billede som overlapper et andet, og vil gerne fade det øverste liggende billede ud gradvist og ikke det hele.  Dette kan jeg selvfølgelig gøre med eraser tool, men kan man ikke gøre det ved hjælp af gradient tool, så det bliver helt lige som når man bruger gradient tool med en farve?
Avatar billede spe Nybegynder
06. november 2003 - 18:49 #1
Du skal have gang i en lagmske.

Vælg det lag det billede der skal fade ligger i. Klik på ikonet nederst i lagpaletten som ligner et rektangel med en rund selektion. Du får en ekstra rude til højre i laget. Sørg for at det er den ekstra rude du har valgt.
Vælg gradient værktøjet og vælg et hvidt til sort forløb og træk forløbet i lagmasken.

Der hvor du "maler" med sort bliver billede helt gennemsigtigt der hvor du "maler" med hvid bliver billede helt massivt og gråtoner tilsvarende mere eller mindre gennemsigtig.
Avatar billede jesperkjensen Nybegynder
06. november 2003 - 19:05 #2
Jeg takker!
Avatar billede hcma Novice
07. november 2003 - 01:09 #3
www.prodic.dk  har en tutorial der hedder 2 billeder i 1