Avatar billede nbn Nybegynder
08. januar 2001 - 20:52 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Tabelproblem

Jeg er lidt løbet ind i problemer i forbindelse med oprettelsen af min hjemmeside, så det kunne være dejlig med lidt hjælp:)
Min side består af en 2 kolonners tabel hvori den venstre kolonne bruges til menu. Problemet er at de to kolonners indhold vil midterstille sig i forhold til hinanden, så hvis der er mere tekst i den højre kolonne end den venstre vil højre kolonnes indhold blive forskudt så det ligger i midten lodretmessigt. Hvordan ændre jeg dette så de to kolonners indhold altid vil være i toppen af tabellen?
Avatar billede cerealdesign.dk Nybegynder
08. januar 2001 - 20:54 #1

Du indsætter vAlign=\"top\" i <TD> koden

Cerealdesign.dk
08. januar 2001 - 20:55 #2
Så heller    valign=\"top\" i <TR>
Avatar billede cerealdesign.dk Nybegynder
08. januar 2001 - 20:56 #3
Hvorfor hellere i <TR> koden ?
08. januar 2001 - 20:58 #4
Det er da lettere at huske og at overskue. Det er tit at der en del i <TD> men ikke i i <TR>
Avatar billede day Nybegynder
08. januar 2001 - 21:47 #5
NS og MS vil have det i forskellige tags. Sæt din align=\"top\" ind begge steder - og håb på at det virker i dette tilfælde.
Hilsen Day
Avatar billede nbn Nybegynder
08. januar 2001 - 21:48 #6
Hvordan skal den indsættes i <td> eller <tr>?
08. januar 2001 - 21:51 #7

<table>
  <tr valign=\"top\">
    <td>her min menu</td>
    <td>her er min tekst</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede day Nybegynder
08. januar 2001 - 21:58 #8
<table>
  <tr valign=\"top\">
    <td valign=\"top\">xxx
    </td>
  </tr>
</table>
Avatar billede geeeet Nybegynder
09. januar 2001 - 09:31 #9
Du skal kun indsætte dit valign-attribut i dit td-tag...
Det er ikke nødvendigt at sætte det i dit tr-tag, og overflødig kode fylder bare mere for brugeren...

/Geeeet