Avatar billede sirerugor Nybegynder
06. november 2003 - 12:46 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

C#-prog der kører uden Framework?

Hey dudes..

Jeg har lavet nogle c#-programmer, men jeg støder altid på det samme problem. Der er næsten ingen der kan bruge mine programmer, fordi ingen stort set har dotNet 1.1 installeret. Dette ser jeg som et lille minus... Selvfølgelig ;)

Så var det jeg tænkte om det er muligt, at kompilere programmet så det kan køre på en maskine uden Frameworket? Eller -kan- man bare ikke det?

På forhånd tak! :-)
Avatar billede z42cool Nybegynder
06. november 2003 - 12:51 #1
Det kan man ikke, desværre!
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. november 2003 - 12:51 #2
Det kan du ikke. Frameworket skal være installeret.
Avatar billede sirerugor Nybegynder
06. november 2003 - 12:54 #3
Ja det tænkte jeg nok... Men troede måske man kunne avoide det.. :P
Nå tak anyways... 7 points til z42cool da... og da lige 3 til jpvj for, at udspecificere det ;)
Avatar billede altinet Nybegynder
06. november 2003 - 12:58 #4
Det er muligt at bygge og kompilere et program til at køre på ver 1.0 af frameworket, selvom du selv bruger ver. 1.1.
Se evt. :
http://msdn.microsoft.com/netframework/default.aspx?pull=/library/en-us/dnnetdep/html/sidexsidenet.asp
http://www.gotdotnet.com/team/changeinfo/
Avatar billede altinet Nybegynder
06. november 2003 - 13:00 #5
Men jeg ved selvfølgelig ikke om det var det du mente... :-) Lars
Avatar billede sirerugor Nybegynder
06. november 2003 - 13:02 #6
Nej det var det egentligt ikke.. Men thx anyways :) ..Dui får så ikek noget point for det though ;)
Avatar billede altinet Nybegynder
06. november 2003 - 13:10 #7
No prob!
:-) Lars
Avatar billede burningice Nybegynder
06. november 2003 - 13:24 #8
well.. hvis du nu prøver at tænke det igennem...

hvor mange gange bruger du en string-klasse i dit program... eller hvad med en int, eller en simpel lille Button og TextBox. Hvis brugeren ikke har frameworket installeret, så vil dit program heller ikke have adgang til disse klasser... og hvordan skal det så kunne køre ?
Avatar billede sirerugor Nybegynder
06. november 2003 - 13:47 #9
Du har ret.. :) cyber, så yderst ret. Men jeg tænkte bare, at det jo ville være dejligt nok hvis det kunne lade sig gøre..
Avatar billede burningice Nybegynder
06. november 2003 - 13:53 #10
man kunne forestille sig en agtig class-package, som er en dll-fil med kun lige de klasser som ens programmer bruger. Det er dog en snasket løsning, og man kommer stadigvæk ikke udenom alt det andet .Net består af... JIT-Compilerne, GC m.m.
Når det kommer til stykket, så fylder BCL'en kun en lille del af de 20 mb frameworket fylder.
Avatar billede sirerugor Nybegynder
06. november 2003 - 13:58 #11
Mhm ja :) - Det kunne man vel godt men jeg synes heller ikke det ville være så smart. Men det bringer mig til min egen pointe... .NET TIL FOLKET DA! :D
Avatar billede guidmaster Nybegynder
06. november 2003 - 20:43 #12
Jeg har tidligere skrevet et lille 'brok' omkring dette emne - læs du hvis du/i vil: http://weblogs.dotnetforum.dk/guidmaster/posts/254.aspx
Avatar billede burningice Nybegynder
09. november 2003 - 21:30 #13
guidmaster>> og jeg som troede at jeg var den eneste der kunne blive lidt irreteret over sådanne "lidt mindre intelligente" spørgsmål ;)
Avatar billede sirerugor Nybegynder
09. november 2003 - 22:06 #14
Take it easy man... For gods sake.. :S