Avatar billede md_craig Nybegynder
06. november 2003 - 08:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

XML Data Islands i HTML, Eksempler og "funktioner"

Jeg kunne godt tænke mig lidt GODE eksempler på XML data øer i HTML...

Ikke noget med XSLT...
Bare Plain XML i HTML...

Har fx:
**********************************************************
    <XML id="oXMLSource" src="menu.xml"></XML>

    <table id="tabel" datasrc="#oXMLSource">
      <tr>
        <td><a datafld="link"><span datafld="text"></span></a></td>
      </tr>
    </table>
**********************************************************

Ekempler som det...
MEN hvad hvis jeg vil vælge nogle bestemte ting fra mit XML ??? Hvis jeg fx har:
**********************************************************

<brugere>
  <bruger id="01">
    <navn>Hans</navn>
  </bruger>
  <bruger id="02">
    <navn>Peter</navn>
  </bruger>
</brugere>
*********************************************************
Og nu vil jeg gerne have vist informationerne for brugerren med id = 02...
...
Ogendelig onclick funktioner til at skrifte mellem disse...
...

Sidst men ikke mindst...
en forklaring på HVORFOR jeg ikke kan få det til at virke i NS7
Avatar billede janegil Nybegynder
06. november 2003 - 09:53 #1
XML data islands er nok en ren (dvs uren) IE-utvidelse. Selve det å kalle et element for "XML" er visst i strid med W3C XML, hvilken langt på vei forklarer andre leverandørers uvilje mot å støtte dette påfunnet.
Avatar billede md_craig Nybegynder
06. november 2003 - 10:00 #2
Så virker det lidt nonsens at W3Scholls har det med...
Men du har nok ret...

Men Hvad med de andre spørgsmål... sådan bare af nysgerighed...
Avatar billede janegil Nybegynder
06. november 2003 - 10:13 #3
Så ville jeg definitivt valgt å manipulere med XSLT, for å holde den IE-spesifikke koden til et minimum.

Jeg har for mye ulært her i verden, til å lære meg sær IE-skripting. Så jeg aner ikke hvordan det gjøres. Jeg har en bok som heter "XML in Action", den vil kanskje interessere deg, av samme grunn som den ikke interesserer meg. (Dog må jeg advare om at enkelte eksempler i boken ikke fungerer, ikke uten visse korreksjoner.)
Avatar billede md_craig Nybegynder
06. november 2003 - 10:22 #4
Ja... Det ville være det bedste og smarteste...
Men problemet er netop de begrænsninger der er sat for det projekt det skal bruges i, for det skal være forståeligt for alle mine medstuderende også..

Og der tror jeg desvære at XSLT bevæger sig lidt over det punkt...
Da nogle enda har småproblemer med html...
Avatar billede md_craig Nybegynder
23. januar 2004 - 15:32 #5
lukker