Avatar billede claus_larsen Nybegynder
05. november 2003 - 18:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HTML Email i PHP

Jeg sidder og leger lidt med at sende emails via php, HTML emails.

Jeg har lavet lidt grafik, stillet det op i tabeller! Det virker fint som almindeligt HTML dokument.

Jeg skriver så koden ind i en variabel, og afsender den med mail funktionen!

Her opstår problemet!

Nederst i min email bliver der skrevet et åbent html tag '/body>' eller 'table>'.

Jeg har rodet lidt frem og tilbage, og jeg kan INTET galt finde i selve HTML koden!

Problemmet opstår desuden først når html koden når en hvis 'længde'!

Hvad gør jeg galt???

$headers  = "MIME-Version: 1.0\r\n";
                                                $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";

                                                $ImagePath = "http://80.161.64.98/DahEmail/DesignImages";
                                                $StylePath = "http://80.161.64.98/DahEmail/";

                                                $Headline = "DutyAndHonor";
                                                $SubHeadline = "Information on being a journalist on DutyAndHonor.net";

                                                $Message = "<head>";

                                                $Message .="<link rel=\"stylesheet\" href=\"$StylePath/stylesheet.css\" type=\"text/css\">";
                                                $Message .="</head>";
                                                $Message .="<body background=\"$ImagePath/bg.gif\">";
                                                $Message .="<table width=\"100%\" height=\"100%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">";
                                                $Message .="<tr>";
                                                $Message .="<td height=\"100%\" valign=\"top\" align=\"center\">";
                                                $Message.="<table width=\"950\" height=\"500\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">";
                                                $Message .="<tr><td width=\"950\" height=\"89\" background=\"$ImagePath/Header.jpg\"></td></tr>";
                                                $Message .="<tr><td width=\"950\" height=\"87\" background=\"$ImagePath/Menu.jpg\"><table width=\"950\" height=\"87\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" border=\"0\"><tr><td width=\"25\"></td><td valign=\"top\"><div class=\"InfoBoxHeadline\">$Headline</div><div class=\"InfoBoxText\">$SubHeadline</div></td><td width=\"775\"></td></tr></table></td></tr>";
                                                $Message .="<tr><td width=\"950\" height=\"26\" background=\"$ImagePath/MenuBelow.jpg\"></td></tr>";
                                                $Message2 .="<tr><td width=\"950\" height=\"26\" background=\"$ImagePath/content.jpg\"></td></tr>";
                                                $Message2 .="</table>";
                                                $Message2 .="</td>";
                                                $Message2 .="</tr>";
                                                $Message2 .="</table>";
                                                $Message2 .="</body>";

                                                mail("$SentToUserRow[UserName]","$Headline - $SubHeadline","$Message$Message2","$headers");
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
05. november 2003 - 18:58 #1
Kan det evt. have noget med længden på variablen og gøre???

Som i kan se har jeg forsøgt at dele den op i to dele, men det nyttede heller ikke noget!
Avatar billede the_ghost Nybegynder
05. november 2003 - 22:32 #2
Nu har jeg sat og leget lidt med dit script, og jeg kan få det til at fungere ved at ændre:

$Message2 .="</body>";

til

$Message2 .="</body>>";
Avatar billede the_ghost Nybegynder
07. marts 2005 - 12:51 #3
Mon det ikke er på tide at spørgsmålet bliver lukket ?