Avatar billede benoit Nybegynder
03. november 2003 - 13:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Attach sendes kun i brødtekst

$boundary = uniqid("");
    $mimeType =  "application/unknown";
      $fil_var = fread(fopen($path."chocker/say$ord.dat", "r"), filesize($path."chocker/say$ord.dat"));
      echo $fil_var; // Kontrol... FInder den filen?
      $fil_var = base64_encode($fil_var);
      $fil_var = chunk_split($fil_var);
      $body  = "\n--$boundary\n";
      $body .= "Content-type: text/plain; charset=iso-8859-1\n";
      $body .= "Content-transfer-encoding: 8bit\n\n";

      $body .= $str."\n\n"; //
      $body .= "--$boundary\n";
      $body .= "Content-type: $mimeType; name=".$path."chocker/say$ord.dat"."\n";

    // Fortæller at vi vil have filen hæftet ved - ikke direkte i mailen.
    // Vil du gerne have den direkte i mailen, ændres 'attachment' til 'inline'
    // Bemærk: Bl.a. OE viser _også_ filen i selve mailen selvom du angiver 'attachment'
    $body .= "Content-disposition: attachment; filename=".$path."chocker/say$ord.dat"."\n";
    $body .= "Content-transfer-encoding: base64\n\n";
    $body .= $fil_var."\n\n";
    $body .= "--$boundary--";

    // Vi definerer from-headeren
    $headers  = "From: ".requestsetting("shopshort").":".requestsetting("shopemail")."\n";
    $headers .= "Content-type: multipart/mixed; boundary=\"$boundary\"";

    // Hvis mailen bliver sendt afsted problemfrit
    if (mail(requestsetting("shopemail"), requestsetting("shopshort"), $body, $headers)) {
        echo "Mailen er sendt!";
unlink($path."Chocker/say$ord.dat"); // filen er afsendt. Derfor slettes den fra serveren.
    // Hvis ikke skriver vi lige en fejlmeddelelse
    } else {
        echo "Der opstod en fejl, og mailen blev ikke sendt!";
    }

Jeg laver en eller anden banal fejl, men jeg kan ikke se den selv.

Jeg har oprettet en dynamisk fil (say$ord.dat = f.x. SAY1.dat) der skal sendes til mig (SHOPEMAIL). Jeg får alle mails som jeg skal, og i brødteksten står der det der skal. Men altså ingen vedhæftning.

http://php.delfs.dk/articles/danish/Haeft_filer_ved_mails.html

Herfra har jeg fået ovenstående, men det har jeg skullet lave om for at få det til at passet til mine sager...

Nogle bud?
:-)
Avatar billede benoit Nybegynder
03. november 2003 - 16:57 #1
Det her virker, dog omdøbes filen.

    $boundary = uniqid( "");
    $headers =  "From: ".requestsetting("shopshort")."
Content-type: multipart/mixed; boundary=\"$boundary\"";
$attachment="$path"."Chocker\\say$ord.dat";
// echo $attachment;
if ($attachment_type) $mimeType = $attachment_type;
    else $mimeType =  "application/unknown";

    $fileName = "$attachment_name";

    $fp = fopen($attachment,  "rb");
    $read = fread($fp, filesize($attachment));
    $read = base64_encode($read);
    $read = chunk_split($read);
    $body =  "--$boundary
Content-type: text/html; charset=iso-8859-1
Content-transfer-encoding: 8bit

<html>
<head>
  <title>Mail</title>
</head>
<body>

DETTE ER EN AUTAMATISK GENERERET MAIL FRA ".requestsetting("shopshort").":".requestsetting("title")."

</body>
</html>

--$boundary
Content-type: $mimeType; name=$fileName
Content-disposition: attachment; filename=$attachment;
Content-transfer-encoding: base64

$read

--$boundary--";

mail(requestsetting("shopemail"), requestsetting("shopshort").$ord, $body, $headers);
Avatar billede benoit Nybegynder
03. november 2003 - 17:24 #2
http://www.eksperten.dk/spm/304128

Dem har vi at takke for det! :-)