Avatar billede sorjak Nybegynder
02. november 2003 - 07:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Association/Registreringsdatabase åbne filer

Nedestående kode virker næsten
Jeg kommer til dialogboxen med PDF Filer men når der dblklikkes på 1 fil eller highligter og bruger åbn knap ændre den tilhørende label for button1 og skriver stien til den valgte fil,men filen bliver ikke åbnet
dette sker også hvis der vælges eks. mappe med txt filer
i min form botton2 med samme kode dog med specefik henvisning til txt mappe
Hvis jeg åbner filer i stifinder eksempelvis åbner PDF/TXTfiler sker det fint med Acrobat reader/Notepad.

Svar nu gerne så en nybegynder også forstår det!!!!!!!!!!

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
OpenDialog1.InitialDir:=ExtractFileDrive(application.exename) + '\PDF FILER\';
if opendialog1.Execute then
label1.Caption:=opendialog1.FileName;
end;
Avatar billede stoney Nybegynder
02. november 2003 - 08:21 #1
tilføj shellapi i uses

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
OpenDialog1.InitialDir:=ExtractFileDrive(application.exename) + '\PDF FILER\';
if opendialog1.Execute then
label1.Caption:=opendialog1.FileName;
Shellexecute(Handle, 'OPEN', PChar(opendialog1.FileName), nil, nil, SW_SHOW);
end;

Stoney
Avatar billede sorjak Nybegynder
02. november 2003 - 10:11 #2
Hej Stoney

Øv var det så nemt Ja det var det.

Kunne du evt. forklare hvad din linie gør især dette: nil, nil, SW_SHOW

Du har fortjent point så de bliver givet med det samme

Sorjak
Avatar billede stoney Nybegynder
02. november 2003 - 10:45 #3
Ved nil,nil kan du angive parameter til din fil du vil åbne.
SW_SHOW gør filen + programmet synlig.
SW_HIDE executer også filen bare usynligt.

Stoney
Avatar billede sorjak Nybegynder
02. november 2003 - 10:58 #4
Tak for hjælpen