Avatar billede cm-spiller Nybegynder
01. november 2003 - 17:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Forhøje lydstyrken

Jeg er i gang med at overspiller LP'er til CD'er. Jeg har lavet et nummer som er blevet brændt ned på en cd. Men for at kunne høre noget, skal lydstyrken skrues helt op for at høre noget. Jeg optager med fuld styrke, dog direkte gennem grammofonen, da min forstærker ikke har en line-out. Kan jeg på nogen måde forhøje lydstyrken?
Avatar billede fido82 Nybegynder
01. november 2003 - 17:26 #1
ja, du skal have en RIAA forstærker imellem PC og grammofon, ellers kan du ikke gøre det.
Avatar billede fido82 Nybegynder
01. november 2003 - 17:29 #2
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
01. november 2003 - 17:31 #3
Okay! Det er jeg ikke helt sikker på. Man kan ikke gøre det med noget software? Jeg er ikke helt sikekr på den der løsning. Men den er jo billig nok. Hvordan fungerer den?
Avatar billede fido82 Nybegynder
01. november 2003 - 17:34 #4
du sætter dit phono kabel til den, og sætter udgangen fra modulet til din lydindgang på lydkortet.
Ellers skal jeg lige se om jeg kan finde en der er samlet, mener ikke de er så dyre
Nej, det kan ikke løses via software
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
01. november 2003 - 17:36 #5
Okay, tak for det. ´Hvis du kan finde en der er "idiot-sikker" ville det bare være perfekt.
Avatar billede fido82 Nybegynder
01. november 2003 - 17:37 #6
http://www.brinck.dk/faerdigv.asp
Scroll ned og find den der.
SPR-6  RIAA forforstærker M. strømforsyning 298,-
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
01. november 2003 - 17:39 #7
Hvad er forskellen på de to?
Avatar billede fido82 Nybegynder
01. november 2003 - 17:40 #8
den fra brinck er samlet, inct strømforsyning og det hele, så det eneste du mangler er et ekstra phonokabel dertil.
Avatar billede dytti Novice
01. november 2003 - 17:41 #9
Jeg har lavet en "walk through" til CoolEdit, Måske der er noget du kan bruge.

Frac's server må være i uorden, for den er dælme langsom i dag :-(
Avatar billede tricky Nybegynder
27. december 2003 - 19:56 #10
Det kan gøres rimelig simpelt.
Du skal bare bruge en eller anden wave-editor såsom Syntrillium Cool Edit Pro(Nu Adobe Audition) eller ProTools. Start med en normalizing af lyden, så giv den lidt amplifieng hvis lyden ikke er høj nok, og kør til sidst noise reduction, og hiss/pop/click eliminator(i tilfælde af at der er meget støj), eller bare for en sikkerhedsskyld.

/Tricky
Avatar billede clauzii Nybegynder
07. januar 2004 - 17:27 #11
Helt korrekt tricky, men der skal stadig bruges en RIAA...
Avatar billede fido82 Nybegynder
08. januar 2004 - 15:40 #12
måske spørgeren skulle tage og lukke spm eller skrive lidt til hans spm`?
Avatar billede tricky Nybegynder
17. januar 2004 - 17:08 #13
-
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
12. juni 2004 - 17:40 #14
Der er blevet brugt en RIAA forstærker, som virker som den skal.