Avatar billede mort-gib Nybegynder
31. oktober 2003 - 16:55 Der er 5 kommentarer

Samba 3.0 og AD problem

Hej EksperterJeg har en RH 9.0 med Samba 3.0 installeret.
Jeg har fået sat Kerberos op på den så jeg kunne "joine" domænet. Men når jeg forsøger at tilgå en server så siger den:
smbclient //server.domain.com/install  -U username
added interface ip=192.168.0.4 bcast=192.168.0.255 nmask=255.255.255.0
error connecting to 192.168.0.1:139 (Connection refused)
Error connecting to 192.168.0.1 (Connection refused)
Connection to server.domain.com failed

-Nogle ideer??
Avatar billede janpo Nybegynder
31. oktober 2003 - 17:01 #1
Du kan prøve med smbclient -k //server/install
Drop -U, du bruger Kerberos nu. Derfor -k switch på smbclient. Og vupti, skal du se at du ryger ind uden brug af password. Vel at mærke hvis din TGT stadig er valid. Prøv med klist.
Samba 3.0 er det bedste der er sket for menneskeheden siden brød i skiver ;-)
Avatar billede mort-gib Nybegynder
31. oktober 2003 - 17:12 #2
Hej Janpo
-Jeg tror at selvom at jeg hentede den sidste pakke (gz) så har jeg altså ikke fået den sidste release....
smbclient accepterer slet ikke -k og under [global] får jeg en fejl når jeg angiver realm = MIT.DOMÆNE.COM

-suk-
Jeg prøver at få fat i en mere "uptodate" pakke...
Avatar billede janpo Nybegynder
31. oktober 2003 - 17:24 #3
Ja, ok. Nu har jeg hele tiden brugt RPM. Men jeg har set at andre har kørt ./configure med de forkerte --with et-eller-andet. Kan det tænkes ?
Avatar billede janpo Nybegynder
31. oktober 2003 - 17:27 #4
Du skal også være sikker på at din DNS til din Samba box er helt "kosher". Både forward og reverse lookups. Men hvis kinit user@MIT.DOMÆNE.COM virker, så virker din Kerberos.
Avatar billede mort-gib Nybegynder
31. oktober 2003 - 17:30 #5
:-) Jaaeh, jeg vil da mene at mine DNS servere kører rimeligt fint...
jeg holder styr på 65 domæner plus en del subdomains...

Det er meget muligt at jeg fik puttet en fejl ind i min configue.h fil
-Jeg prøver den nye version af sambe...