Avatar billede wl-shadow Nybegynder
29. oktober 2003 - 19:43 Der er 14 kommentarer

Fejl med : mysql fetch row

Hejsa, jeg har opdateret min mysql-server, men nu får jeg en underlig besked på min hjemmeside :

Warning: mysql_fetch_row(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/httpd/vhosts/pvpgn.bow.dk/httpdocs/includes/sql_layer.php on line 286

Aner slet ikke hvad jeg skal gøre eller kan gøre her :-/

Jeg har følgende installeret :

Plesk Server admin 6.0.2
Redhat 9.0
PHP-4.3.3
MySQL-server-4.0.15

Ved ikke om det er oplysninger nok ??

Nåber i kan hjælpe, er helt rundt på gulvet
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. oktober 2003 - 19:44 #1
der er fejl i sql-sætningen lige ovenover. Du skal derfor (altid!!)

  $res = mysql_query("....") or die(mysql_error());
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:05 #2
jeg tror nok jeg skriver hvad der står i på dette sted i sql_layer.php
starter ved linie 285 :
    case "MySQL":
        $row = MySQL_fetch_row($res);
        return $row;
    break;;
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. oktober 2003 - 20:08 #3
Ooookay, hvis det ikke er linien lige ovenover, så er det der du laver
din $res med en mysql_query. Har du prøvet mit forslag?
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:16 #4
altså ehmm jeg er spasser i det her.
skulle jeg skrive det sådan ?

    case "MySQL":
        $res = mysql_query($res) or die(mysql_error());
        return $row;
    break;;

nej vel, det er ikke lige mig
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. oktober 2003 - 21:06 #5
Næh, du skal ikke lave om i den sætning. Du skal finde det sted
$res bliver lavet, sikkert i en linie med noget med mysql_query
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
29. oktober 2003 - 22:19 #6
Nåå, så var det nok derfor der gik ged i den,, det kigger jeg lige på igen :-)
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
29. oktober 2003 - 22:22 #7
Uha det bliver brugt mange steder
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
29. oktober 2003 - 22:26 #8
nu fandt jeg den vist, men så kommer der bare en ny fejl :

Table 'pvpgn.nuke_ns_downloads_featured' doesn't exist

det har forstår jeg da ikke lige, jeg ved da godt der ikke er nogen table med det navn, men hvor får den navnet fra, eller den ide om at der sådan en table ??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. oktober 2003 - 22:58 #9
Hvem ved? Har du kørt et installationsscript der skulle oprette den?
Jeg tror ikke vi skal begynde at rette fejl i et færdigt script ;)
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
30. oktober 2003 - 00:41 #10
Jeg tror ikke det er lavet så det virker i den nye php og mysql, det virkede fino før jeg fik opdateret php og mysql,
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. oktober 2003 - 08:49 #11
Det er også ganske fornuftigt at holde sig fra de gamle scripts.
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
30. oktober 2003 - 09:04 #12
jamen, jeg skal jo bruge den  øvøv
må vist hellere se hvad jeg så kan finde på.
Men på den anden side, synes jeg det er lidt dårligt at de laver så meget om på det at visse ting slet ikke virker mere :-/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. oktober 2003 - 09:37 #13
Jeg synes det så dejligt de vælger at gøre det ordentligt.

Det bedste råd er at finde et script der følger de nye standarder.
Alternativt kan du bombe din PHP tilbage til stenalderen med indstillinger,
så du måske kan køre videre.
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
30. oktober 2003 - 15:03 #14
Jow, men jeg har ikke set et endnu, der vil virke, det er en top download boks til min phpnuke hjemmeside, med scroll. men jeg må lede videre :-)