Avatar billede pdr Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:10 Der er 20 kommentarer

Java Virtual Machine mangler i Windows XP

Hej - Jeg har en MEGA-problem ... som jeg tror mange andre også har. Microsoft og SUN er jo blevet lidt uvenner og således er den mange ude i verden der sidder med en XP-version uden Virtual Machine.

D.v.s. at der på hjemmesider kun vises krydser - frem for HOVER-knapper (oprettet med Frontpage).

Er der nogen der har lidt kode jeg kan smide på min hjemmeside (index.html) - der undersøger maskinen for evt. manglende Virtual Machine (VM). Meget gerne i HTML.

Noget al la ... "Din maskine mangler VM - hent den evt. her bla. bla..."

1000 tak på forhånd.

Med venlig hilsen

Pierre
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:28 #1
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:29 #2
Glemte det skulle være et svar
Avatar billede big_ossi Nybegynder
29. oktober 2003 - 19:21 #3
du kan hente VM på in server men kun til DL så kan du ligge den på din server... fjer´ner den i løbet af et par dage igen

www.denfedestefest.dk/msjavx86.exe
Avatar billede pdr Nybegynder
30. oktober 2003 - 09:17 #4
Jeg er fuldt ud klar over at de skal lægge msjavx86.exe (VM) på deres maskine ... men det var nu ikke det jeg søgte. Jeg har brug for en kode der fortæller brugeren at han/hun MANGLER denne Virtual Machine på deres OS (operativsystem). Altså en serivce og herefter kan de lave installationen.

Capis ? :-)
Avatar billede tama Nybegynder
30. oktober 2003 - 10:49 #5
Erstat xxx med dit klasse navn.

<object
  classid="clsid:8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93"
  width="400" height="90" align="baseline"  codebase="http://java.sun.com/products/plugin/autodl/jinstall-1_3_1_02-win.cab#Version=1,3,1,2">
      <param name="code" value="XXX.class">
      <param name="codebase" value=".">
      <param name="type" value="application/x-java-applet;jpi-version=1.3.1_02">
    <COMMENT>
      <embed type="application/x-java-applet;jpi-version=1.3.1_02"
        width="475" height="280" align="baseline"
        code="XXX.class" codebase="."
        scriptable=false
        pluginspage="http://java.sun.com/j2se/1.3/jre ">
    <NOEMBED>
    </COMMENT>

        <BR> No Java 2 support for APPLET!! <BR><BR>

  </NOEMBED>
</EMBED>
</OBJECT>
Avatar billede tama Nybegynder
30. oktober 2003 - 10:52 #6
Forresten er det vist lige lovligt meget med 200 point for, hvad jeg ser som et par linjers kode!!
Avatar billede pdr Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:02 #7
Hej Tema
Dette er måske min løsning ... men hvad er xxx (klassenavn)?
Og du får altså de 200 hvis du løser mit problem ! :-)
Skal jeg copy/paste ovenstående kode ind i HTML og hvad gør koden så ?
Avatar billede tama Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:07 #8
Du kopierer bare koden ind der hvor du normalt vil have din applet kode!!
Hvis du bruger frontpages hoverbutton skal du skrive noget navnet på den klassefil som frontpage har smidt i din mappe (HoverButton.class)!!

Husk at de skal stå i din body!!!
Avatar billede tama Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:09 #9
Det kan forresten godt være at du lige skal skifte codebase linket ud med at som visto.dk bidrog med!!
Avatar billede pdr Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:16 #10
Jeg har noget der hedder fphover.class og fphoverx.class i biblioteket. Men hvad er det du laver ref. til :

http://java.sun.com/products/plugin/autodl/jinstall-1_3_1_02-win.cab#Version=1,3,1,2">

og

http://java.sun.com/j2se/1.3/jre ?

Det er sider på java ?
Avatar billede pdr Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:19 #11
Og så får jeg altså noget grafik på siden jeg IKKE ønsker ..

Er ideen at der ALTID bliver lagt et plugin i browseren fra SUN ?

Jeg kan ikke gennemskue dine tanker ..
Avatar billede tama Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:21 #12
Tror at koden skal se sådanne ud!! Er ikke helt sikker

<object
  classid="clsid:8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93"
  width="400" height="90" align="baseline"  codebase="http://java.sun.com/products/plugin/autodl/jinstall-1_3_1_02-win.cab#Version=1,3,1,2">
      <param name="code" value="fphover.class">
      <param name="codebase" value=".">
      <param name="type" value="application/x-java-applet;jpi-version=1.3.1_02">
    <COMMENT>
      <embed type="application/x-java-applet;jpi-version=1.3.1_02"
        width="475" height="280" align="baseline"
        code="XXX.class" codebase="."
        scriptable=false
        pluginspage="http://www.java.com/en/download/windows_automatic.jsp">
    <NOEMBED>
    </COMMENT>

        <BR> No Java 2 support for APPLET!! <BR><BR>

  </NOEMBED>
</EMBED>
</OBJECT>

Ved ikke helt hvad codebase="http://java.sun.com/products/plugin/autodl/jinstall-1_3_1_02-win.cab#Version=1,3,1,2">
gør  !!!!
Avatar billede z1n Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:24 #13
jeg har et lignende problem også til 200 her:
http://www.eksperten.dk/spm/420325
Avatar billede tama Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:34 #14
Jeg kan simpelt hen ikke få det til at virke, jeg er sikker på at det er denne måde man skal gøre det på der bare lige en fejl et eller andet sted...
Avatar billede tama Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:45 #15
har kigget lidt på den og jeg er ved snart at være der!!!
Indtil videre ser det sådanne ud (har brugt en applet der hedder lamp.class)

<body>
<applet code="Lamp.class" width=500 height=500>
      <param name="codebase" value=".">
      <param name="type" value="application/x-java-applet;jpi-version=1.3.1_02">
    <COMMENT>
      <embed type="application/x-java-applet;jpi-version=1.3.1_02"
        width="500" height="500" align="baseline"
        code="lamp.class" codebase="."
        scriptable=false
        pluginspage="http://www.java.com/en/download/windows_automatic.jsp">
    <NOEMBED>
    </COMMENT>

        <BR> No Java 2 support for APPLET!! <BR><BR>

  </NOEMBED>
</EMBED>
</applet>
</body>
Avatar billede pdr Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:50 #16
Okay .. dvs at du kikker efter om om de har Java plugin i deres browser og ikke om de har Virtuel Machine installeret. Vil det ikke være bedre at bede brugeren om at lægge msjavx86.exe ind frem for et plugin i browseren ?
Avatar billede tama Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:54 #17
Du skal jo forresten huske at smide parametrene som frontpage genererede, med!!
Avatar billede pdr Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:00 #18
Der tabte du mig ... hvilke parametre ?
Avatar billede tama Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:05 #19
man sender parametre med ind i en applet ved at skrive følgende ude i html koden:

<param name="text" value="Den text der skal stå">

Sådan kan man sende en masse parametre ind i ens appletter, hvis de vel at mærke er sat til at modtage dem
Avatar billede tama Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:07 #20
Ved hoverbutton kan parametrene se sådanne ud!!

  <param name="color" value="#000080">
  <param name="hovercolor" value="#0000FF">
  <param name="textcolor" value="#FFFFFF">
  <param name="text" value="min text">
  <param name="effect" value="glow">
  <param name="url" valuetype="ref" value="www.minside.dk">