Avatar billede titanextremer Nybegynder
28. oktober 2003 - 00:24 Der er 17 kommentarer

Har et problem med mit system!

Hejsa Folkens.
jeg har et Problem, med mit System.
Jeg har opgaderet mit system her for et lille stykke tid siden til:
Prosessor: Amd Barton +2500 Mhz
Ram: 768 MB DDR Pc3200
Bundkort: ASRock K7S8X Socket A
Lydkort: Creative Soundblaster 5.1 Live
Hardiske: 40+80 GB Maxtor 7200 Rpm Fluid.
Grafikkort: MSI Geforce FX5900 128DDR
Det hele køre fint, og uden problemer.. men der er nogle spil hvor Det begynder at hakke Sådan rytmisk.. hak...hak..hak.. Udover det er der nogle spil hvor det simpelt hen bare Lagger, hvor musen ligesom går i slow motion og det hele bare går langsomt... Jeg forstår det simpelt hen ikke, jeg skulle mene mit system var i top.. Jeg har den totalt nedkølet med en  stor Zaelman kobber køler, og den er ikke mere en 25 Grader varm,Desuden kan de spil jeg snakker om
(Redline Street legal Racing,Vietcong,+ et par andre) Sagtens køre på min kammerats pc, som er noget mindre.. og endavidere uden nogen form for problemer.. Jeg har opdaterede alle mine drivere, min Directx,og installeret en ny windows xp, og fået en større 500W strøm forsyning.. stadig de samme problemer. Jeg forstår det virkligt ikke.. nogle forslag til hvad det kunne være, eller hvordan det ville kunne laves vil helt klart være til stor nytte... håber i kan hjælpe.
hilsen lasse.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2003 - 00:31 #1
Lyder som om der er noget de bruger CPU kraften - du nævner ikke noget om styresystem !
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2003 - 00:32 #2
Sorry - XP ;o)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2003 - 00:32 #3
En god side med masser af guf, til den som ikke finder sig i, at blive "beluret" eller få virus -

http://www.spywarefri.dk

Dette program renser din pc for Spyware -

http://spybot.eon.net.au/index.php?lang=en&page=download

Her kan du "online-tjekke" din pc for virus -

http://housecall.trendmicro.com/
Avatar billede titanextremer Nybegynder
28. oktober 2003 - 00:50 #4
Tak for Svaret victor.. Jeg er 100% sikker på at min pc er både spyware/virus fri... Den er complet ren installeret.. for 1 time siden... men problemet er der stadig (o;
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2003 - 01:05 #5
Hvad siger CPU aktivitet (i hvile) ?
Avatar billede levithan Nybegynder
28. oktober 2003 - 07:26 #6
hvilke grafikkort drivere har du installeret? dem på cd eller fra nvidia?  hvor har du installeret spillet på dine diske, samme disk som hvor pagefile.sys ligger?

har du installere bundkorts busmaster drivere eller andre ting dertil
Avatar billede titanextremer Nybegynder
28. oktober 2003 - 18:37 #7
når jeg ikke røre ved min pc (i hvile, går jeg ud fra) står den på ca. 0-2% cpu usage,når jeg så for exempelt starter en hjemme siden ryger den op på 30%.
Jeg har installeret Driverne fra Nvidia Detonator 52 et eller andet, og jeg har flashet min bios her for en månedes tid siden..
Jeg tænkte på, om det måske var mine ram ?? eller Motherbord ?, skal lige siges at jeg først lige er begyndt rigtig at sætte mig ind i hvordan det hele hænger sammen *s*, men en kammerat jeg har tror det er mit bundkort, kan det være rigtigt ??
vi testede mit grafik kort med programmet, auqa mark 3. han har et Pixelview FX5900 med 256MB og jeg  har som sagt et Msi FX5900 med 128MB.. jeg fik samme score som hans... kan det så stadig være kortet ??? undskyld de mange sprøgsmål, men jeg ved at hvis jeg skal spørge og få et ordenligt svar er det her.
mvh. lasse
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2003 - 20:31 #8
Jeg synes da egentlig det lyder nogenlunde normalt med 30% CPU lige når du åbner en side. Det er antageligt kun et øjeblik den ligger på det.
Ellers prøve en reparation af XP.

1: Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD. I din bios skal dit cd-rom drev være sat til first boot device.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

2: Nu kan du så vælge hvilket drev din (nye) installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

3: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og spørger om du vil slette det (L) eller om du vil lave en repair (R) – vælg  repair.

4: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt og det bedste ved det hele er, at pc’en slipper af med alle fejlene.

5. Slap lidt af, mens pc'en arbejder.

6: PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

Nedenstående links er en god hjælp.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

http://www.runehansen.dk/index.html?/E/xpreparation.html

/victor-1
Avatar billede titanextremer Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:17 #9
hehe tak endnu engang for svaret men som sagt har jeg lige totalt geninstalleret xp på ny...  dvs. slettet ALT og installeret ALT igen, med de nyeste drivere osv. jeg kom til at se da jeg spillede call of duty dawnvile demo, at min prosessor kørte helt oppe på 100%, og der hakkede og hostede spillet helt vildt.. så jeg
Avatar billede titanextremer Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:18 #10
wupz! kom til at trykke forkert (sorry)..
anyways kan det være min prosessor ???
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:43 #11
Det tror jeg ikke - hvad med directX ?
Ellers tror jeg snart jeg må gi' op her.

Deaktiver alt som ikke SKAL køre, mens du spiller - luk for din internetforbindelse (med mindre du spiller ad den vej selvf.)

Ellers er jeg blank :(
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:44 #12
Sorry det med directX - det står jo i sprgsm.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. november 2003 - 18:05 #13
Er du kommet videre ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
14. november 2003 - 19:33 #14
Lukketid
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. november 2003 - 23:48 #15
Hvordan er det gået "titanextremer" ?
Skal du ha' mere hjælp, eller er problemet løst ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. december 2003 - 14:56 #16
Avatar billede micro1000 Nybegynder
30. januar 2004 - 16:55 #17
Jeg har haft nøjagtig samme problem med min. Fandt frem til, tro det eller ej, men der var konflikt mellem min fladskærm og mit Galaxy FX5600 grafikkort. Kortet virkede upåklageligt i andre computere, bare ikke i min. Da jeg fik byttet mit kort, kørte computeren uden problemer!!!!!