Avatar billede bjoler Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hjælp med tabel

hej alle :)

den tabel jeg bruger  " <tr><td></tr></td> "

den er jo ik makert når jeg uplosder det på nettet hvordan får jeg den markert? ikke med 2 linjer men kun en streg??
Avatar billede bjoler Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:23 #1
uploader*
Avatar billede running_fast Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:23 #2
???

1) det hedder <tr><td></td></tr>
2) hvad mener du ?
Avatar billede bjoler Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:25 #3
ligesom her på eksperten.dk rundt om det hvide er der en sort strej..
Avatar billede running_fast Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:28 #4
du maa indsaette en 'streg' med...

<td width="1" bgcolor="'''farve'''">'''space'''</td>
Avatar billede bjoler Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:31 #5
det er jo bgcolor d r ik det jeg skal bbruge..

Hvis jeg har en stot side så skal der være en hvis streg rundt om min tabel..
Avatar billede running_fast Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:38 #6
eksempel :

<table border="0" width="100" cellspacing="0" cellpadding="0">
<td width="100" class="blank" bgcolor="#OOOOOO">'''space'''</td></table>
<table border="0" width="100" cellspacing="0" cellpadding="0">
<td width="1" class="blank" bgcolor="#OOOOOO">'''space'''</td>
<td width="98" class="text" bgcolor="#OOOOOO">'bla bla bla</td>
<td width="1" class="blank" bgcolor="#OOOOOO">'''space'''</td>
</Table>
<table border="0" width="100" cellspacing="0" cellpadding="0">
<td width="100" class="blank" bgcolor="#OOOOOO">'''space'''</td></table>

Dette giver en boks med sort kant. Forudsat at du i dit stylesheet har sat "blank" til et stoerrelse paa 1pt. - "text" er en reference til dit tekst_font i dit CSS.
Avatar billede bjoler Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:41 #7
hmm.. jeg vil gerne undgå at bruge CSS, når jeg vil gemme et CSS dokument går min com i atå :-/
Avatar billede running_fast Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:47 #8
Avatar billede running_fast Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:48 #9
sorry - du har selvfoelgelig ikke noget af at gemme dette som CSS - du kan indsaette det direkte i dit HTLK dokument.
Avatar billede bjoler Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:53 #10
hvis jeg bare indsætter det i mit html laver den en sort boks
Avatar billede running_fast Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:55 #11
my mistake :)
<td width="98" class="text" bgcolor="#OOOOOO">'bla bla bla</td>
skal vaere
<td width="98" class="text">'bla bla bla</td>
Avatar billede running_fast Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:56 #12
selvfoelgelig skal den ikke vaere sort, som kanten .....