Avatar billede fastwrite Nybegynder
24. oktober 2003 - 03:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Loop i jmail fungerer ikke rigtigt

Hej X-prtr. Nu har jeg brugt en hel nat på at få min loop til at fungere, uden held.

Først koden:

<%

Set con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

con.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" &_
"Data Source=D:\XXXXXXXXXX.dk\database\produkter.mdb;" &_
"Persist Security Info=False;"
%>
<% set rst = con.execute("Select * from tblkunde")%>
<% set rst1 = con.execute("Select * from tblordreindhold" )%>

<% set rst4 = con.execute("Select * from qrysmykker where billedepath=" & rst1("id"))%>
<% set rst5 = con.execute("select * from tblordreindhold where ordrenr=" & rst("nr"))%>
<%
Dim mail, body, mailtekst
Set mail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
MailTekst = "Tak for din ordre! Den vil blive sendt hurtigst muligt!" & vbcrlf & vbcrlf
MailTekst = MailTekst & "Ordren vil blive sendt til:" & vbcrlf
MailTekst = MailTekst & Request.Form("Navn") & vbcrlf
MailTekst = MailTekst & Request.Form("Adresse") & vbcrlf
MailTekst = MailTekst & Request.Form("Postnr") & " " & Request.Form("By") & vbcrlf
MailTekst = MailTekst & "Tlf: " & Request.Form("Tlf") & vbcrlf
MailTekst = MailTekst & "E-mail: " & Request.Form("Email") & vbcrlf
MailTekst = MailTekst & "Bemærkninger: " & Request.Form("Bemaerkninger") & vbcrlf & vbCRLF
MailTekst = MailTekst & "Betaling: " & Request.Form("Betaling") & VBcrlf
MailTekst = MailTekst & "----------------------------------------" & vbCRLF

MailTekst = Mailtekst & "Ordrenr.:" & rst("nr") & vbcrlf
MailTekst = MailTekst & "----------------------------------------" & vbCRLF

do while not rst5.eof
MailTekst = Mailtekst & "Billedenr. " & rst4("billedepath") & vbcrlf
MailTekst = MailTekst & "Produkt-kategori: " & rst4("kategori") & vbcrlf
MailTekst = MailTekst & "Antal. : " & rst5("antal") & vbcrlf
MailTekst = MailTekst & "Pris. : " & rst4("pris") & vbcrlf
MailTekst = MailTekst & "----------------------------------" & vbcrlf
rst5.MOVENEXT
LOOP
--------------------------------------------------
Mailen bliver sendt fint nok, men hvis jeg fx. har bestilt 2 ting og får ordren bekræftet på mailen, viser den den sidste post 2 gange, i stedet for de 2 forskellige som den skal.

Hvad gør jeg forkert?! Jeg kan ikke gennemskue den.
Avatar billede p_johansen Nybegynder
24. oktober 2003 - 09:05 #1
Skal du ikke flytte din rst4 ind i loopet?
Avatar billede p_johansen Nybegynder
24. oktober 2003 - 09:08 #2
.. neej det vil nok ikke hjælpe men problemet er at du henter de samme rst4 poster ind i dit rst5 loop!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
24. oktober 2003 - 10:55 #3
Hvad skal jeg så gøre? Jeg har jo flere værdier fra forskellige tabeller der skal vises i mailen. Jeg har prøvet samtlige kombinationer af RST4 og 5 og 1 og og og..... og stadigvæk bliver den ved med at vise 2 ens poster i stedet for 2 forskellige
Avatar billede fastwrite Nybegynder
24. oktober 2003 - 13:17 #4
Ingen muligheder?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
07. november 2003 - 03:25 #5
hm - ok - jeg trækker tilbage igen.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
07. november 2003 - 03:25 #6
må prøve at finde svaret et andet sted, eller en anden gang ;o)