Avatar billede henrik4223 Nybegynder
23. oktober 2003 - 13:53 Der er 51 kommentarer og
1 løsning

Søgning skal kun komme frem én gang

Jeg har lavet følgende søgefunktion på en side:

http://a.domaindlx.com/Hejsa/inci.htm

Mit problem er, at hvis et stof har flere funktioner, så vises søgningen for fx "ZEA MAYS" 9 gange, fordi den har 9 forskellige funktioner.

Hvordan får jeg den til at vise det på følgende måde:

Ingredien: ZEA MAYS
Dansk navn: Majs
Tysk navn: Mais
Funktion: Viskositetsregulerende
          Øger eller formindsker viskositeten i kosmetik.
          Slibende
          Fjerner materiale....
          osv.

Søgningen skal selvfølgelig stadig kunne vise flere søgninger, så længe søgenavnet er forskelligt, men sålænge det er ens, skal det kun vises én gang men med alle funktionerne.

Jeg har følgende script:

<% Response.Buffer = True %>
<html><head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<title>Sgeresultat</title>
</head><body>

<%
' Henter vrdien fra soeg.htm
strKeyword = Trim(Request.Form("Keyword"))

If Len(strKeyword) = 0 Then
    ' Hvis der ikke er skrevet i feltet
    Response.Clear
    Response.Redirect("search.htm")
Else
    ' Hvis der er skrevet i feltet
    strKeyword = Replace(strKeyword,"'","''")
End If

' Opbygger en dynamisk SQL streng
strSQL = "SELECT ingrediens, dansk, tysk, navn, beskrivelse FROM make_data WHERE"
strSQL = strSQL & " (ingrediens LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (dansk LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (tysk LIKE '%" & strKeyword & "%')"

' Skaber DSNLess forbindelse til DBen
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("INCI.mdb")
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open strDSN

' Skaber et recordset udfra SQL strengen
Set rs = myConn.Execute(strSQL)

Response.Write ("<table border=""0"" cellpadding=""0"" cellspacing=""0"" style=""border-collapse: collapse"" bordercolor=""#111111"" width=""56%"" id=""AutoNumber1"" height=""215"">")
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    ' Hvis der er fundet poster p sgningen
    Response.Write ("  <tr>")
    Response.Write ("    <td width=""50%"" height=""26""></td>")
    Response.Write ("    <td width=""50%"" colspan=""2"" height=""26""></td>")
    Response.Write ("  </tr>")
    Response.Write ("  <tr>")
    Response.Write ("    <td width=""50%"" height=""26""></td>")
    Response.Write ("    <td width=""50%"" colspan=""2"" height=""26"">")
    Response.Write ("    <p align=""left"">")
    Response.Write ("<b>")
    Response.Write ("    <font size=""5"">Resultat af INCI-soegning</font></b></td>")
    Response.Write ("  </tr>")
Response.Write (" <b><a href=""http://a.domaindlx.com/Hejsa/inci.htm"">Tilbage til soegning</a></p></b>")

    Response.Write ("  <tr>")
    Response.Write ("    <td width=""50%"" height=""19""></td>")
    Response.Write ("    <td width=""50%"" colspan=""2"" height=""19""></td>")
    Response.Write ("  </tr>")
    Do While Not rs.EOF
        Response.Write ("  <tr>")
        Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""50%"" height=""19""><b>Ingrediens:</b></td>")
        Response.Write "    <td width=""50%"" height=""19""><b>" & rs("ingrediens") & "</b></td>"
        Response.Write ("  </tr>")
        Response.Write ("  <tr>")
        Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""9""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("  </tr>")
        if rs("dansk") <> "" then
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Dansk navn:</b></td>")
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19""><i>" & rs("dansk") & "</i> </td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("  </tr>")
        end if
        if rs("tysk") <> "" then
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Tysk navn: </b></td>")
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19""><i>" & rs("tysk") & "</i> </td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("  </tr>")
        end if
        Response.Write ("  <tr>")
        Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Funktion:</b></td>")
        Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19"">" & rs("navn") & "</td>"
        Response.Write ("  </tr>")
        Response.Write ("  <tr>")
        Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""38""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""38""></td>")
        Response.Write "    <td width=""160%"" height=""38"">" & rs("beskrivelse") & "</li> </td>"
        Response.Write ("  </tr>")
        Response.Write ("  <tr>")
        Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""9""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("  </tr>")

        rs.MoveNext
    Loop

Else
    ' Hvis der ikke er fundet poster p sgningen

    Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""10""><p><font size=""2"">Ingrediensen er ikke fundet i databasen</font></p></td>")
    Response.Write ("  <tr>")
    Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""20""><p><font size=""2"">Vi goer opmrksom paa, at listen der soeges paa ikke er udtoemmende, idet ingredienser loebende kommer paa listen. Listen opdateres en gang hvert 1 - 2 aar, saa hvis der skulle vaere enkelte ingredienser der ikke er at finde i soegningen, er du altid velkommen til at sende en <a href=""mailto:adm@spt.dk"">mail</a> eller ringe til os, og vi vil hurtigst mulig vende tilbage med et svar.</font></p></td>")
    Response.Write ("  <tr>")
    Response.Write (" <b><a href=""http://a.domaindlx.com/Hejsa/inci.htm"">Tilbage til soegning</a></p></b>")
    Response.Write ("  </tr>")

End If
Response.Write ("</table>")

' Rydder op efter os
myConn.Close
Set myConn = Nothing
%>

</body></html>
<html>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
23. oktober 2003 - 14:18 #1
prøv sådan:

    Do While Not rs.EOF
        looptroop=rs("ingrediens")
        Response.Write ("  <tr>")
        Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""50%"" height=""19""><b>Ingrediens:</b></td>")
        Response.Write "    <td width=""50%"" height=""19""><b>" & rs("ingrediens") & "</b></td>"
        Response.Write ("  </tr>")
        Response.Write ("  <tr>")
        Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""9""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("  </tr>")
        if rs("dansk") <> "" then
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Dansk navn:</b></td>")
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19""><i>" & rs("dansk") & "</i> </td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("  </tr>")
        end if
        if rs("tysk") <> "" then
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Tysk navn: </b></td>")
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19""><i>" & rs("tysk") & "</i> </td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("  </tr>")
        end if
        While rs("ingrediens")=looptroop
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Funktion:</b></td>")
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19"">" & rs("navn") & "</td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""38""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""38""></td>")
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""38"">" & rs("beskrivelse") & "</li> </td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""9""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("  </tr>")
            rs.MoveNext
        Wend
    Loop
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
23. oktober 2003 - 14:32 #2
Jeg får følgende fejlmeddellelse:
error '80020009'
Exception occurred.

/Hejsa/search.asp, line 92
Men ellers virker det faktisk ret godt. Godt nok må den også godt fjerne

"Ingredien:", så det kun står en gang....

Linie 92 er vist denne her:  While rs("ingrediens")=looptroop
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
23. oktober 2003 - 14:33 #3
Er der forresten et sted på nettet, der forklarer asp ret nøje?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
23. oktober 2003 - 14:43 #4
prøv sådan:

    Do While Not rs.EOF
        looptroop=rs("ingrediens")
        Response.Write ("  <tr>")
        Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""50%"" height=""19""><b>Ingrediens:</b></td>")
        Response.Write "    <td width=""50%"" height=""19""><b>" & rs("ingrediens") & "</b></td>"
        Response.Write ("  </tr>")
        Response.Write ("  <tr>")
        Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""9""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("  </tr>")
        if rs("dansk") <> "" then
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Dansk navn:</b></td>")
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19""><i>" & rs("dansk") & "</i> </td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("  </tr>")
        end if
        if rs("tysk") <> "" then
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Tysk navn: </b></td>")
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19""><i>" & rs("tysk") & "</i> </td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("  </tr>")
        end if
        mange=CINT("0")
        While rs("ingrediens")=looptroop And Not rs.EOF
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            If mange < 1 Then
                Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Funktion:</b></td>")
            Else
                Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19"">&nbsp;</td>")
            End If
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19"">" & rs("navn") & "</td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""38""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""38""></td>")
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""38"">" & rs("beskrivelse") & "</li> </td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""9""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("  </tr>")
            rs.MoveNext
            mange=mange+1
        Wend
    Loop

--------------------------------------
her er i hvart fald er godt sted at starte: http://activedeveloper.dk/iishelp/
Avatar billede kelljensen Nybegynder
23. oktober 2003 - 14:44 #5
Prøv at kigge på:

www.activedeveloper.dk

De har hjulpet mig meget.
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
23. oktober 2003 - 14:46 #6
Den siger:

error '80020009'
Exception occurred.

/Hejsa/search.asp, line 93

Linie 93: While rs("ingrediens")=looptroop And Not rs.EOF
Avatar billede mm12010 Nybegynder
23. oktober 2003 - 14:54 #7
vi prøver igen :o)

    Do While Not rs.EOF
        looptroop=rs("ingrediens")
        Response.Write ("  <tr>")
        Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""50%"" height=""19""><b>Ingrediens:</b></td>")
        Response.Write "    <td width=""50%"" height=""19""><b>" & rs("ingrediens") & "</b></td>"
        Response.Write ("  </tr>")
        Response.Write ("  <tr>")
        Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""9""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("  </tr>")
        if rs("dansk") <> "" then
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Dansk navn:</b></td>")
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19""><i>" & rs("dansk") & "</i> </td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("  </tr>")
        end if
        if rs("tysk") <> "" then
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Tysk navn: </b></td>")
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19""><i>" & rs("tysk") & "</i> </td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("  </tr>")
        end if
        mange=CINT("0")
        If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
            While rs("ingrediens")=looptroop
                Response.Write ("  <tr>")
                Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
                If mange < 1 Then
                    Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Funktion:</b></td>")
                Else
                    Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19"">&nbsp;</td>")
                End If
                Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19"">" & rs("navn") & "</td>"
                Response.Write ("  </tr>")
                Response.Write ("  <tr>")
                Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""38""></td>")
                Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""38""></td>")
                Response.Write "    <td width=""160%"" height=""38"">" & rs("beskrivelse") & "</li> </td>"
                Response.Write ("  </tr>")
                Response.Write ("  <tr>")
                Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""9""></td>")
                Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
                Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
                Response.Write ("  </tr>")
                rs.MoveNext
                mange=mange+1
            Wend
        End if
    Loop
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
23. oktober 2003 - 14:57 #8
Den er virkelig ikke glad for den linie....same:

error '80020009'
Exception occurred.

/Hejsa/search.asp, line 94

Linie 94: While rs("ingrediens")=looptroop
Avatar billede mm12010 Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:02 #9
engang til :o)

        While Not rs.EOF And rs("ingrediens")=looptroop
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            If mange < 1 Then
                Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Funktion:</b></td>")
            Else
                Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19"">&nbsp;</td>")
            End If
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19"">" & rs("navn") & "</td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""38""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""38""></td>")
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""38"">" & rs("beskrivelse") & "</li> </td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""9""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("  </tr>")
            rs.MoveNext
            mange=mange+1
        Wend
Avatar billede mm12010 Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:07 #10
Loop
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:11 #11
stadig det samme...scriptet ser sådan her ud:

<% Response.Buffer = True %>
<html><head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<title>Sgeresultat</title>
</head><body>

<%
' Henter vrdien fra soeg.htm
strKeyword = Trim(Request.Form("Keyword"))

If Len(strKeyword) = 0 Then
    ' Hvis der ikke er skrevet i feltet
    Response.Clear
    Response.Redirect("search.htm")
Else
    ' Hvis der er skrevet i feltet
    strKeyword = Replace(strKeyword,"'","''")
End If

' Opbygger en dynamisk SQL streng
strSQL = "SELECT ingrediens, dansk, tysk, navn, beskrivelse FROM make_data WHERE"
strSQL = strSQL & " (ingrediens LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (dansk LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (tysk LIKE '%" & strKeyword & "%')"

' Skaber DSNLess forbindelse til DBen
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("INCI.mdb")
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open strDSN

' Skaber et recordset udfra SQL strengen
Set rs = myConn.Execute(strSQL)

Response.Write ("<table border=""0"" cellpadding=""0"" cellspacing=""0"" style=""border-collapse: collapse"" bordercolor=""#111111"" width=""56%"" id=""AutoNumber1"" height=""215"">")
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    ' Hvis der er fundet poster p sgningen
    Response.Write ("  <tr>")
    Response.Write ("    <td width=""50%"" height=""26""></td>")
    Response.Write ("    <td width=""50%"" colspan=""2"" height=""26""></td>")
    Response.Write ("  </tr>")
    Response.Write ("  <tr>")
    Response.Write ("    <td width=""50%"" height=""26""></td>")
    Response.Write ("    <td width=""50%"" colspan=""2"" height=""26"">")
    Response.Write ("    <p align=""left"">")
    Response.Write ("<b>")
    Response.Write ("    <font size=""5"">Resultat af INCI-soegning</font></b></td>")
    Response.Write ("  </tr>")
Response.Write (" <b><a href=""http://a.domaindlx.com/Hejsa/inci.htm"">Tilbage til soegning</a></p></b>")

    Response.Write ("  <tr>")
    Response.Write ("    <td width=""50%"" height=""19""></td>")
    Response.Write ("    <td width=""50%"" colspan=""2"" height=""19""></td>")
    Response.Write ("  </tr>")
    Do While Not rs.EOF
        looptroop=rs("ingrediens")
        Response.Write ("  <tr>")
        Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""50%"" height=""19""><b>Ingrediens:</b></td>")
        Response.Write "    <td width=""50%"" height=""19""><b>" & rs("ingrediens") & "</b></td>"
        Response.Write ("  </tr>")
        Response.Write ("  <tr>")
        Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""9""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("  </tr>")
        if rs("dansk") <> "" then
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Dansk navn:</b></td>")
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19""><i>" & rs("dansk") & "</i> </td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("  </tr>")
        end if
        if rs("tysk") <> "" then
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Tysk navn: </b></td>")
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19""><i>" & rs("tysk") & "</i> </td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("  </tr>")
        end if
        mange=CINT("0")
        If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
            While Not rs.EOF And rs("ingrediens")=looptroop
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            If mange < 1 Then
                Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Funktion:</b></td>")
            Else
                Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            End If
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19"">" & rs("navn") & "</td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""38""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""38""></td>")
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""38"">" & rs("beskrivelse") & "</li> </td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""9""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("  </tr>")
            rs.MoveNext
            mange=mange+1
        Wend
        End if
    Loop
Else
    ' Hvis der ikke er fundet poster p sgningen

    Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""10""><p><font size=""2"">Ingrediensen er ikke fundet i databasen</font></p></td>")
    Response.Write ("  <tr>")
    Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""20""><p><font size=""2"">Vi goer opmrksom paa, at listen der soeges paa ikke er udtoemmende, idet ingredienser loebende kommer paa listen. Listen opdateres en gang hvert 1 - 2 aar, saa hvis der skulle vaere enkelte ingredienser der ikke er at finde i soegningen, er du altid velkommen til at sende en <a href=""mailto:adm@spt.dk"">mail</a> eller ringe til os, og vi vil hurtigst mulig vende tilbage med et svar.</font></p></td>")
    Response.Write ("  <tr>")
    Response.Write (" <b><a href=""http://a.domaindlx.com/Hejsa/inci.htm"">Tilbage til soegning</a></p></b>")
    Response.Write ("  </tr>")

End If
Response.Write ("</table>")

' Rydder op efter os
myConn.Close
Set myConn = Nothing
%>

</body></html>
<html>
Bare for at undgå at det er mig der er totalt idiot...

Har prøvet med og uden
End if
    Loop
efter Wend
Avatar billede mm12010 Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:18 #12
her kommer et forsøg mere:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<% Response.Buffer = True %>
<html><head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<title>Sgeresultat</title>
</head><body>

<%
' Henter vrdien fra soeg.htm
strKeyword = Trim(Request.Form("Keyword"))

If Len(strKeyword) = 0 Then
    ' Hvis der ikke er skrevet i feltet
    Response.Clear
    Response.Redirect("search.htm")
Else
    ' Hvis der er skrevet i feltet
    strKeyword = Replace(strKeyword,"'","''")
End If

' Opbygger en dynamisk SQL streng
strSQL = "SELECT ingrediens, dansk, tysk, navn, beskrivelse FROM make_data WHERE"
strSQL = strSQL & " (ingrediens LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (dansk LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (tysk LIKE '%" & strKeyword & "%')"

' Skaber DSNLess forbindelse til DBen
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("INCI.mdb")
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open strDSN

' Skaber et recordset udfra SQL strengen
Set rs = myConn.Execute(strSQL)

Response.Write ("<table border=""0"" cellpadding=""0"" cellspacing=""0"" style=""border-collapse: collapse"" bordercolor=""#111111"" width=""56%"" id=""AutoNumber1"" height=""215"">")
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    ' Hvis der er fundet poster p sgningen
    Response.Write ("  <tr>")
    Response.Write ("    <td width=""50%"" height=""26""></td>")
    Response.Write ("    <td width=""50%"" colspan=""2"" height=""26""></td>")
    Response.Write ("  </tr>")
    Response.Write ("  <tr>")
    Response.Write ("    <td width=""50%"" height=""26""></td>")
    Response.Write ("    <td width=""50%"" colspan=""2"" height=""26"">")
    Response.Write ("    <p align=""left"">")
    Response.Write ("<b>")
    Response.Write ("    <font size=""5"">Resultat af INCI-soegning</font></b></td>")
    Response.Write ("  </tr>")
Response.Write (" <b><a href=""http://a.domaindlx.com/Hejsa/inci.htm"">Tilbage til soegning</a></p></b>")

    Response.Write ("  <tr>")
    Response.Write ("    <td width=""50%"" height=""19""></td>")
    Response.Write ("    <td width=""50%"" colspan=""2"" height=""19""></td>")
    Response.Write ("  </tr>")
    Do While Not rs.EOF
        looptroop=rs("ingrediens")
        Response.Write ("  <tr>")
        Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""50%"" height=""19""><b>Ingrediens:</b></td>")
        Response.Write "    <td width=""50%"" height=""19""><b>" & rs("ingrediens") & "</b></td>"
        Response.Write ("  </tr>")
        Response.Write ("  <tr>")
        Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""9""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
        Response.Write ("  </tr>")
        if rs("dansk") <> "" then
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Dansk navn:</b></td>")
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19""><i>" & rs("dansk") & "</i> </td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("  </tr>")
        end if
        if rs("tysk") <> "" then
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Tysk navn: </b></td>")
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19""><i>" & rs("tysk") & "</i> </td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("  </tr>")
        end if
        mange=CINT("0")
        While Not rs.EOF And rs("ingrediens")=looptroop
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            If mange < 1 Then
                Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Funktion:</b></td>")
            Else
                Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            End If
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19"">" & rs("navn") & "</td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""38""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""38""></td>")
            Response.Write "    <td width=""160%"" height=""38"">" & rs("beskrivelse") & "</li> </td>"
            Response.Write ("  </tr>")
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""9""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("  </tr>")
            rs.MoveNext
            mange=mange+1
        Wend
    Loop
Else
    ' Hvis der ikke er fundet poster p sgningen

    Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""10""><p><font size=""2"">Ingrediensen er ikke fundet i databasen</font></p></td>")
    Response.Write ("  <tr>")
    Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""20""><p><font size=""2"">Vi goer opmrksom paa, at listen der soeges paa ikke er udtoemmende, idet ingredienser loebende kommer paa listen. Listen opdateres en gang hvert 1 - 2 aar, saa hvis der skulle vaere enkelte ingredienser der ikke er at finde i soegningen, er du altid velkommen til at sende en <a href=""mailto:adm@spt.dk"">mail</a> eller ringe til os, og vi vil hurtigst mulig vende tilbage med et svar.</font></p></td>")
    Response.Write ("  <tr>")
    Response.Write (" <b><a href=""http://a.domaindlx.com/Hejsa/inci.htm"">Tilbage til soegning</a></p></b>")
    Response.Write ("  </tr>")

End If
Response.Write ("</table>")

' Rydder op efter os
myConn.Close
Set myConn = Nothing
%>

</body></html>
<html>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:35 #13
While Not rs.EOF And rs("ingrediens")=looptroop
            Response.Write ("  <tr>")
            Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""19""></td>")
            If mange < 1 Then
                Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""><b>Funktion:</b></td>")
            Else
                Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            End If
            If Not isNull(rs("navn") And Not isNull(rs("beskrivelse") Then
                Response.Write "    <td width=""160%"" height=""19"">" & rs("navn") & "</td>"
                Response.Write ("  </tr>")
                Response.Write ("  <tr>")
                Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""38""></td>")
                Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""38""></td>")
                Response.Write "    <td width=""160%"" height=""38"">" & rs("beskrivelse") & "</li> </td>"
                Response.Write ("  </tr>")
                Response.Write ("  <tr>")
                Response.Write ("    <td width=""1%"" height=""9""></td>")
                Response.Write ("    <td width=""26%"" height=""19""></td>")
            End if
            Response.Write ("    <td width=""160%"" height=""19""></td>")
            Response.Write ("  </tr>")
            rs.MoveNext
            mange=mange+1
        Wend
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:58 #14
Den vil bare ikke....det er sku da underligt...ud over fejlmeddelelsen virker det jo upåklageligt...
Avatar billede mm12010 Nybegynder
24. oktober 2003 - 07:46 #15
må jeg omskrive den til <%@LANGUAGE="JAVASCRIPT" CODEPAGE="1252"%> ?
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
24. oktober 2003 - 08:15 #16
Den blev meget sur...:-) og gik kold...
Avatar billede mm12010 Nybegynder
24. oktober 2003 - 11:16 #17
du skulle ikke sætte det ind den kode du har - spørgsmålet er om jeg nå lave hele koden om ?-)
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:23 #18
øhm, hvis det stadig gør det muligt for mig at rette i opsætningen, og du gider, må du da meget gerne...;-)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:48 #19
jeg koder nemlig ikke normalt i VB...

jeg får nok først tid engang i morgen, håber du kan vente så længe :o)
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
25. oktober 2003 - 15:26 #20
Jeg har ikke travlt... Jeg er bare glad for at du gider hjælpe mig :-)
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
27. oktober 2003 - 08:53 #21
Altså søgefunktionen fungerer fint, så kan man ikke bare få asp'en til at skjule fejlmeddelelsen?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
27. oktober 2003 - 09:20 #22
fo så skal du bare ændre de føsrte linier i dit script til:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<% Response.Buffer = True
On Error Resume Next %>

se evt. http://www.eksperten.dk/spm/363881

men om det er en optimal løsning kan nok diskuteres...
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
27. oktober 2003 - 10:38 #23
Jeg er enig i, at det nok ikke er en optimal løsning, og jeg vil da også meget gerne hellere have den løst rigtigt....idet jeg jo gerne fremover vil lave ændringer i scriptet...

Så hvis du stadig gider, må du meget gerne prøve at løse problemet...
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
27. oktober 2003 - 10:50 #24
Får så følgende fejlmed:

Active Server Pages error 'ASP 0113'
Script timed out

/Hejsa/search.asp

The maximum amount of time for a script to execute was exceeded. You can change this limit by specifying a new value for the property Server.ScriptTimeout or by changing the value in the IIS administration tools.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
27. oktober 2003 - 10:53 #25
ok - jeg skriver den lige til dig i JavaScript
Avatar billede mm12010 Nybegynder
27. oktober 2003 - 11:25 #26
http://uniquem.dk/exp/417750.asp?Keyword=ZEA%20MAYS
---------------------------------------------------

<%@LANGUAGE="JAVASCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<% Response.Buffer = true %>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<title>S&oslash;gning skal kun komme frem &eacute;n gang</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body>
<%
// Henter vrdien fra soeg.htm
strKeyword = String(Request.Form("Keyword"));

if(strKeyword.length==0){
    // Hvis der ikke er skrevet i feltet
    Response.Redirect("search.htm");
    }
else{
    // Hvis der er skrevet i feltet
    strKeyword = strKeyword.replace(/'/i,"''")
    }

// Opbygger en dynamisk SQL streng
strSQL = "SELECT ingrediens, dansk, tysk, navn, beskrivelse FROM make_data WHERE ingrediens LIKE '%" + strKeyword + "%' OR dansk LIKE '%"  + strKeyword + "%' OR tysk LIKE '%" + strKeyword + "%'";

// Skaber DSNLess forbindelse til DBen
myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
DBPath = "DBQ=" + Server.mappath("INCI.mdb");
myConn.Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " + DBPath);

// Skaber et recordset udfra SQL strengen
rs = myConn.Execute(strSQL);

Response.Write("<table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" style=\"border-collapse: collapse\" bordercolor=\"#111111\" width=\"56%\" id=\"AutoNumber1\" height=\"215\">");
if(!rs.BOF&&!rs.EOF){
    // Hvis der er fundet poster p sgningen
    Response.Write("  <tr>");
    Response.Write("    <td width=\"50%\" height=\"26\"></td>");
    Response.Write("    <td width=\"50%\" colspan=\"2\" height=\"26\"></td>");
    Response.Write("  </tr>");
    Response.Write("  <tr>");
    Response.Write("    <td width=\"50%\" height=\"26\"></td>");
    Response.Write("    <td width=\"50%\" colspan=\"2\" height=\"26\">");
    Response.Write("    <p align=\"left\">");
    Response.Write("<b>");
    Response.Write("    <font size=\"5\">Resultat af INCI-soegning</font></b></td>");
    Response.Write("  </tr>");
    Response.Write(" <b><a href=\"http://a.domaindlx.com/Hejsa/inci.htm\">Tilbage til soegning</a></p></b>");
    Response.Write("  <tr>");
    Response.Write("    <td width=\"50%\" height=\"19\"></td>");
    Response.Write("    <td width=\"50%\" colspan=\"2\" height=\"19\"></td>");
    Response.Write("  </tr>");
    while(!rs.EOF){
        looptroop=rs.Fields("ingrediens");
        Response.Write("  <tr>");
        Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
        Response.Write("    <td width=\"50%\" height=\"19\"><b>Ingrediens:</b></td>");
        Response.Write("    <td width=\"50%\" height=\"19\"><b>" + rs.Fields("ingrediens") + "</b></td>");
        Response.Write("  </tr>");
        Response.Write("  <tr>");
        Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"9\"></td>");
        Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"></td>");
        Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\"></td>");
        Response.Write("  </tr>");
        if(rs.Fields("dansk")!=""){
            Response.Write("  <tr>");
            Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
            Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"><b>Dansk navn:</b></td>");
            Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\"><i>" + rs.Fields("dansk") + "</i> </td>");
            Response.Write("  </tr>");
            Response.Write("  <tr>");
            Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
            Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"></td>");
            Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\"></td>");
            Response.Write("  </tr>");
            }
        if(rs.Fields("tysk")!=""){
            Response.Write("  <tr>");
            Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
            Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"><b>Tysk navn: </b></td>");
            Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\"><i>" + rs.Fields("tysk") + "</i> </td>");
            Response.Write("  </tr>");
            Response.Write("  <tr>");
            Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
            Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"></td>");
            Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\"></td>");
            Response.Write("  </tr>");
            }
        mange=0;
        while(!rs.EOF&&rs.Fields("ingrediens")==looptroop){
            Response.Write("  <tr>");
            Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
            if(mange < 1){
                Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"><b>Funktion:</b></td>");
                }
            else{
                Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"></td>");
                }
            Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\">" + rs.Fields("navn") + "</td>");
            Response.Write("  </tr>");
            Response.Write("  <tr>");
            Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"38\"></td>");
            Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"38\"></td>");
            Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"38\">" + rs.Fields("beskrivelse") + "</li> </td>");
            Response.Write("  </tr>");
            Response.Write("  <tr>");
            Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"9\"></td>");
            Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"></td>");
            Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\"></td>");
            Response.Write("  </tr>");
            rs.MoveNext();
            mange++;
            }
else{
    // Hvis der ikke er fundet poster p sgningen
    Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"10\"><p><font size=\"2\">Ingrediensen er ikke fundet i databasen</font></p></td>");
    Response.Write("  <tr>");
    Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"20\"><p><font size=\"2\">Vi goer opmrksom paa, at listen der soeges paa ikke er udtoemmende, idet ingredienser loebende kommer paa listen. Listen opdateres en gang hvert 1 - 2 aar, saa hvis der skulle vaere enkelte ingredienser der ikke er at finde i soegningen, er du altid velkommen til at sende en <a href=\"mailto:adm@spt.dk\">mail</a> eller ringe til os, og vi vil hurtigst mulig vende tilbage med et svar.</font></p></td>");
    Response.Write("  <tr>");
    Response.Write(" <b><a href=\"http://a.domaindlx.com/Hejsa/inci.htm\">Tilbage til soegning</a></p></b>");
    Response.Write("  </tr>");
    }
Response.Write("</table>");

// Rydder op efter os
myConn.Close()
myConn = null;
%>
</body>
</html>
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
27. oktober 2003 - 11:34 #27
Ingen fejlmeddelelse, men den skriver kun en ingrediens. Der er fx fire resultater på søgeordet "butylparaben", men den skriver kun butylparaben, med 4 funktioner... den burde skrive Butylparaben, isobutylparaben osv med funktionen under hvert stof. Derudover skriver den danske og tyske navne med selvom der ikke er en oversættelse...skriver så bare "null" som oversættelsen.... Men ellers synes jeg det begynder at ligne noget sejt :-)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:16 #28
<%@LANGUAGE="JAVASCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<% Response.Buffer = true %>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<title>S&oslash;gning skal kun komme frem &eacute;n gang</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body>
<%
// Henter vrdien fra soeg.htm
strKeyword = String(Request.Form("Keyword"));

if(strKeyword.length==0){
    // Hvis der ikke er skrevet i feltet
    Response.Redirect("search.htm");
    }
else{
    // Hvis der er skrevet i feltet
    strKeyword = strKeyword.replace(/'/i,"''")
    }

// Opbygger en dynamisk SQL streng
strSQL = "SELECT ingrediens, dansk, tysk, navn, beskrivelse FROM make_data WHERE ingrediens LIKE '%" + strKeyword + "%' OR dansk LIKE '%"  + strKeyword + "%' OR tysk LIKE '%" + strKeyword + "%'";

// Skaber DSNLess forbindelse til DBen
myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
DBPath = "DBQ=" + Server.mappath("INCI.mdb");
myConn.Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " + DBPath);

// Skaber et recordset udfra SQL strengen
rs = myConn.Execute(strSQL);
looptroop="";
mange=0;

Response.Write("<table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" style=\"border-collapse: collapse\" bordercolor=\"#111111\" width=\"56%\" id=\"AutoNumber1\" height=\"215\">");
if(!rs.BOF&&!rs.EOF){
    // Hvis der er fundet poster p sgningen
    Response.Write("  <tr>");
    Response.Write("    <td width=\"50%\" height=\"26\"></td>");
    Response.Write("    <td width=\"50%\" colspan=\"2\" height=\"26\"></td>");
    Response.Write("  </tr>");
    Response.Write("  <tr>");
    Response.Write("    <td width=\"50%\" height=\"26\"></td>");
    Response.Write("    <td width=\"50%\" colspan=\"2\" height=\"26\">");
    Response.Write("    <p align=\"left\">");
    Response.Write("<b>");
    Response.Write("    <font size=\"5\">Resultat af INCI-soegning</font></b></td>");
    Response.Write("  </tr>");
    Response.Write(" <b><a href=\"http://a.domaindlx.com/Hejsa/inci.htm\">Tilbage til soegning</a></p></b>");
    Response.Write("  <tr>");
    Response.Write("    <td width=\"50%\" height=\"19\"></td>");
    Response.Write("    <td width=\"50%\" colspan=\"2\" height=\"19\"></td>");
    Response.Write("  </tr>");
    while(!rs.EOF){
        if(looptroop!=rs.Fields("ingrediens")){
            looptroop=rs.Fields("ingrediens");
            funk="Funktion:"
            Response.Write("  <tr>");
            Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
            Response.Write("    <td width=\"50%\" height=\"19\"><b>Ingrediens:</b></td>");
            Response.Write("    <td width=\"50%\" height=\"19\"><b>" + rs.Fields("ingrediens") + "</b></td>");
            Response.Write("  </tr>");
            Response.Write("  <tr>");
            Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
            Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"></td>");
            Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\"></td>");
            Response.Write("  </tr>");
            if(rs.Fields("dansk")!=""&&String(rs.Fields("dansk"))!="null"){
                Response.Write("  <tr>");
                Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
                Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"><b>Dansk navn:</b></td>");
                Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\"><i>" + rs.Fields("dansk") + "</i> </td>");
                Response.Write("  </tr>");
                Response.Write("  <tr>");
                Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
                Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"></td>");
                Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\"></td>");
                Response.Write("  </tr>");
                }
            if(rs.Fields("tysk")!=""&&String(rs.Fields("tysk"))!="null"){
                Response.Write("  <tr>");
                Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
                Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"><b>Tysk navn: </b></td>");
                Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\"><i>" + rs.Fields("tysk") + "</i> </td>");
                Response.Write("  </tr>");
                Response.Write("  <tr>");
                Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
                Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"></td>");
                Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\"></td>");
                Response.Write("  </tr>");
                }
        else{
            looptroop="";
            funk="&nbsp;"
            }
        Response.Write("  <tr>");
        Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
        Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"><strong>"+funk+"</strong></td>");
        Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\">" + rs.Fields("navn") + "</td>");
        Response.Write("  </tr>");
        Response.Write("  <tr>");
        Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"38\"></td>");
        Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"38\"></td>");
        Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"38\">" + rs.Fields("beskrivelse") + "</li></td>");
        Response.Write("  </tr>");
        Response.Write("  <tr>");
        Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
        Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"></td>");
        Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\"></td>");
        Response.Write("  </tr>");
        rs.MoveNext();
        }
else{
    // Hvis der ikke er fundet poster p sgningen
    Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"10\"><p><font size=\"2\">Ingrediensen er ikke fundet i databasen</font></p></td>");
    Response.Write("  <tr>");
    Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"20\"><p><font size=\"2\">Vi goer opmrksom paa, at listen der soeges paa ikke er udtoemmende, idet ingredienser loebende kommer paa listen. Listen opdateres en gang hvert 1 - 2 aar, saa hvis der skulle vaere enkelte ingredienser der ikke er at finde i soegningen, er du altid velkommen til at sende en <a href=\"mailto:adm@spt.dk\">mail</a> eller ringe til os, og vi vil hurtigst mulig vende tilbage med et svar.</font></p></td>");
    Response.Write("  <tr>");
    Response.Write(" <b><a href=\"http://a.domaindlx.com/Hejsa/inci.htm\">Tilbage til soegning</a></p></b>");
    Response.Write("  </tr>");
    }
Response.Write("</table>");

// Rydder op efter os
myConn.Close()
myConn = null;
%>
</body>
</html>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:17 #29
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:37 #30
Der mangler kun en enkelt lille ting. Hvis jeg skriver Butylparaben får jeg kun to resultater, med 2 af de samme funktioner på hver søgning.

Samme problem som før, men nu viser den så 2 søgeresultater, med samme funktion nævnt 2 gange.

Jeg håber ikke jeg er for besværlig, og jeg vil gerne oprette et spørgsmål til, så du kan få nogle flere points når det virker, for det virker som om du har brugt meget tid for at hjælpe mig.
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:40 #31
Jeg tror den er gået lidt i kage... Når jeg søger på majs får jeg flere resutater med funktioner i, men der skal kun være et resultat med ZEA MAYS, men så de 9 funktioner listet nedenfor...

Mht. butylparaben, så er der fire hits, da der fx er isobutylparaben mm, men ZEA MAYS er den samme, med blot 9 funktioner...

Håber ikke jeg forvirrer dig for meget, ellers må du sige til, så skal jeg prøve at være mere præcis...
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:50 #32
Hvis jeg fx søger på ZEA MAYS skal søgningen se sålededes ud:

Ingrediens: ZEA MAYS
Dansk navn: Majs
Tysk navn: Mais
Funktion: Navn 1
          Funktion 1
          Navn 2
          Funktion 2
osv til  Navn 9
          Funktion 9

Mens en søgning på Butylparaben skal se således ud:

Ingrediens: BUTYLPARABEN
Funktion: Navn
          Funktion

Ingrediens: ISOBUTYLPARABEN
Funktion Navn
        Funktion

Og så 2 hits mere der indeholder butylparaben...
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:52 #33
Grunden er, at søgning på ZEA MAYS giver ét resultat med én ingredien, med 9 forskellige funktioner, mens søgning på BUTYLPARABEN giver 4 resultater, men lige de stoffer har kun en funktion.
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
29. oktober 2003 - 13:38 #34
Hvis du stadig er i tvivl om hvordan resultaterne skal vises efter min noget kringlede forklaring, så sig endelig til, så skal jeg prøve at gøre det mere precist.
Venlig hilsen
Henrik
Avatar billede mm12010 Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:50 #35
jeg tror nok jeg er med på hvad du mener :o)

men der er lige kommet noget i vejen, så jeg har ikke tid til at kigge på det lige nu, men jeg skal nok vende tilbage hurtigst muligt...
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:13 #36
Det er helt fint, tag dig bare god tid... så længe du ikke har glemt mig :-)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
03. november 2003 - 10:14 #37
så er jeg tilbage :o)

er det sådan her du vil have det:-?
http://www.uniquem.dk/exp/417750.asp?Keyword=ZEA
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
03. november 2003 - 12:19 #38
Bortset fra at zea mays har 9 funtioner og de andre navne er fantasinavne, så er det korrekt ;-)

Så vidt jeg har forstået, skal det forestille en simuleret søgning på ZEA, med tre hits. Så det ser ud som om jeg har fået forklaret mig lidt bedre :-)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
03. november 2003 - 12:23 #39
ja det kan jo kun blive en 'simuleret søgning' efter som jeg ikke har adgang til din DB, men bruger en med 'fantasinavne'...
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
03. november 2003 - 12:24 #40
Så vidt jeg kan se er det det samme som du viste i Kommentar: mm12010
27/10-2003 14:16:06, men scriptet viste noget andet...ikke?
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
03. november 2003 - 12:25 #41
Scriptet viser zea mays 5 gange, og med 2 funktioner i de første 4 og den sidste funktion i den sidste...
Avatar billede mm12010 Nybegynder
03. november 2003 - 12:26 #42
<%@LANGUAGE="JAVASCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<% Response.Buffer = true %>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<title>S&oslash;gning skal kun komme frem &eacute;n gang</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body>
<%
// Henter vrdien fra soeg.htm
strKeyword = String(Request.Form("Keyword"));

if(strKeyword.length==0){
    // Hvis der ikke er skrevet i feltet
    Response.Redirect("search.htm");
    }
else{
    // Hvis der er skrevet i feltet
    strKeyword = strKeyword.replace(/'/i,"''")
    }

// Opbygger en dynamisk SQL streng
strSQL = "SELECT ingrediens, dansk, tysk, navn, beskrivelse FROM make_data WHERE ingrediens LIKE '%" + strKeyword + "%' OR dansk LIKE '%"  + strKeyword + "%' OR tysk LIKE '%" + strKeyword + "%' ORDER BY ingrediens ASC";

// Skaber DSNLess forbindelse til DBen
myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
DBPath = "DBQ=" + Server.mappath("INCI.mdb");
myConn.Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " + DBPath);

// Skaber et recordset udfra SQL strengen
rs = myConn.Execute(strSQL);
looptroop="";

Response.Write("<table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" style=\"border-collapse: collapse\" bordercolor=\"#111111\" width=\"56%\" id=\"AutoNumber1\" height=\"215\">");
if(!rs.BOF&&!rs.EOF){
    // Hvis der er fundet poster p sgningen
    Response.Write("  <tr>");
    Response.Write("    <td width=\"50%\" height=\"26\"></td>");
    Response.Write("    <td width=\"50%\" colspan=\"2\" height=\"26\"></td>");
    Response.Write("  </tr>");
    Response.Write("  <tr>");
    Response.Write("    <td width=\"50%\" height=\"26\"></td>");
    Response.Write("    <td width=\"50%\" colspan=\"2\" height=\"26\">");
    Response.Write("    <p align=\"left\">");
    Response.Write("<b>");
    Response.Write("    <font size=\"5\">Resultat af INCI-soegning</font></b></td>");
    Response.Write("  </tr>");
    Response.Write(" <b><a href=\"http://a.domaindlx.com/Hejsa/inci.htm\">Tilbage til soegning</a></p></b>");
    Response.Write("  <tr>");
    Response.Write("    <td width=\"50%\" height=\"19\"></td>");
    Response.Write("    <td width=\"50%\" colspan=\"2\" height=\"19\"></td>");
    Response.Write("  </tr>");
    while(!rs.EOF){
        if(looptroop!=rs.Fields("ingrediens")){
            looptroop=rs.Fields("ingrediens")+"";
            funk="Funktion:"
            Response.Write("  <tr>");
            Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
            Response.Write("    <td width=\"50%\" height=\"19\"><b>Ingrediens:</b></td>");
            Response.Write("    <td width=\"50%\" height=\"19\"><b>" + rs.Fields("ingrediens") + "</b></td>");
            Response.Write("  </tr>");
            Response.Write("  <tr>");
            Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
            Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"></td>");
            Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\"></td>");
            Response.Write("  </tr>");
            if(rs.Fields("dansk")!=""&&String(rs.Fields("dansk"))!="null"){
                Response.Write("  <tr>");
                Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
                Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"><b>Dansk navn:</b></td>");
                Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\"><i>" + rs.Fields("dansk") + "</i> </td>");
                Response.Write("  </tr>");
                Response.Write("  <tr>");
                Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
                Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"></td>");
                Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\"></td>");
                Response.Write("  </tr>");
                }
            if(rs.Fields("tysk")!=""&&String(rs.Fields("tysk"))!="null"){
                Response.Write("  <tr>");
                Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
                Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"><b>Tysk navn: </b></td>");
                Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\"><i>" + rs.Fields("tysk") + "</i> </td>");
                Response.Write("  </tr>");
                Response.Write("  <tr>");
                Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
                Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"></td>");
                Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\"></td>");
                Response.Write("  </tr>");
                }
        else{
            funk="&nbsp;"
            }
        Response.Write("  <tr>");
        Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
        Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"><strong>"+funk+"</strong></td>");
        Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\">" + rs.Fields("navn") + "</td>");
        Response.Write("  </tr>");
        Response.Write("  <tr>");
        Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"38\"></td>");
        Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"38\"></td>");
        Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"38\">" + rs.Fields("beskrivelse") + "</li></td>");
        Response.Write("  </tr>");
        Response.Write("  <tr>");
        Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"19\"></td>");
        Response.Write("    <td width=\"26%\" height=\"19\"></td>");
        Response.Write("    <td width=\"160%\" height=\"19\"></td>");
        Response.Write("  </tr>");
        rs.MoveNext();
        }
else{
    // Hvis der ikke er fundet poster p sgningen
    Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"10\"><p><font size=\"2\">Ingrediensen er ikke fundet i databasen</font></p></td>");
    Response.Write("  <tr>");
    Response.Write("    <td width=\"1%\" height=\"20\"><p><font size=\"2\">Vi goer opmrksom paa, at listen der soeges paa ikke er udtoemmende, idet ingredienser loebende kommer paa listen. Listen opdateres en gang hvert 1 - 2 aar, saa hvis der skulle vaere enkelte ingredienser der ikke er at finde i soegningen, er du altid velkommen til at sende en <a href=\"mailto:adm@spt.dk\">mail</a> eller ringe til os, og vi vil hurtigst mulig vende tilbage med et svar.</font></p></td>");
    Response.Write("  <tr>");
    Response.Write(" <b><a href=\"http://a.domaindlx.com/Hejsa/inci.htm\">Tilbage til soegning</a></p></b>");
    Response.Write("  </tr>");
    }
Response.Write("</table>");

// Rydder op efter os
myConn.Close()
myConn = null;
%>
</body>
</html>
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
03. november 2003 - 12:27 #43
Jeg troede alle havde adgang til selve databasen...jeg er jo ikke lige en haj i sikkerhed...heller :o)
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
03. november 2003 - 12:28 #44
DET FUNGERER BARE PERFEKT!!!

Du er bare for sej!
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
03. november 2003 - 12:30 #45
Her er noget for alt besværet...fuldt ud fortjent!
http://www.eksperten.dk/spm/422447
Avatar billede mm12010 Nybegynder
03. november 2003 - 12:31 #46
og når jeg lige kigger efter kan jeg faktisk se, at det er rigtig hvad du siger: 'alle har adgang til databasen'
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
03. november 2003 - 12:33 #47
Hvordan gør man så folk ikke har adgang? ikke fordi det er noget vildt hemmeligt, men jeg har alligevel brugt lidt tid på det ;-)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
03. november 2003 - 12:36 #48
man lægger den i den mappe på dit webhotel der hedder 'db'

den ligger ikke online og er derfor kun tilgængelig fra den server som afvikler dine asp-sider

prøver lige om jeg ikke kan finde et link der forklarer lidt bedre
Avatar billede mm12010 Nybegynder
03. november 2003 - 13:36 #49
I hvilken folder skal databasen ligge?
Databasen kan ligge i en hvilken som helst folder. Men hvis du vil tilføje data til databasen, er det vigtigt at der er skriverettigheder.

Her er det igen væsentligt at du kigger på din udbyders supportsider. Der er som regel én folder med skriverettigheder på et webhotel - ofte kaldet "cgi-bin", "log", "databaser" eller lignende. Forholdene varierer fra udbyder til udbyder - derfor er det ikke muligt at give et mere præcist svar.

http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion18.asp

----------------------------------------------

Hvor er det bedst at lægge min MS Access database?
Der er fra start oprettet en mappe kaldet /db ved siden af af /wwwroot. Ved at lægge sin database der er det kun dine egne filer der kan nå databasen. D.v.s. at hvis nogle kendte navnet på databasen ville de ikke kunne hente den ned alligevel. Lægger du den i /wwwroot eller en undermappe kan alle folk hente filen ned.

http://www.cliche.dk/?wid=2000&mid=2&id=10

----------------------------------------------

håber det kan bruges - der er ikke så meget at sige om det, sådan er det bare !-)
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
03. november 2003 - 14:21 #50
Det ser ud som om det er noget jeg kan finde ud af ;o) tusind tak
Avatar billede mm12010 Nybegynder
03. november 2003 - 14:48 #51
selv tak :o)
Avatar billede terry Ekspert
03. november 2003 - 17:39 #52