Avatar billede jetrit Nybegynder
23. oktober 2003 - 10:15 Der er 1 løsning

Colorspace problem med at skrive med CMYK farver

hej jeg skal leve et billede hvor jeg indlæser et jpeg billede som baggrund og skal så skrive på det
jeg får tekstfarven i cmyk og har prøvet at anfive det så ledes.
      float farve[] = {(float) f.getC(), (float) f.getM(), (float) f.getY(), (float) f.getK()};
      ColorSpace cSpace = ColorSpace.getInstance(ColorSpace.TYPE_CMYK);
      grafik.setColor(new Color(cSpace, farve, (float) 0));

men når jeg køre det siger den

java.lang.IllegalArgumentException: Unknown color space
    at java.awt.color.ColorSpace.getInstance(ColorSpace.java:311)
    at tag2.GenerateJpeg.service(GenerateJpeg.java:35)
    at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:247)
    at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:193)
    at org.apache.catalina.core.StandardWrapperValve.invoke(StandardWrapperValve.java:256)

er der nogen der kan sige mig hvad jeg kan gøre
er der en algoritme der kan konvatere CMYK til RGB
eller er der en let måde?
Avatar billede jetrit Nybegynder
25. oktober 2003 - 11:30 #1
private Color setCMYKColor(float c, float m, float y, float k){
  float r, g, b;
  c=c/100;
  m=m/100;
  y=y/100;
  k=k/100;
  r = ( c + k );
  if( r > 1 )
        r = 1;
  g = ( m + k );
  if( g > 1 )
        g = 1;
    b = ( y + k );
    if( b > 1 )
        b = 1;
    return new Color( (int)( 255 * ( 1 - r ) ), (int)( 255 * ( 1 - g ) ), (int)( 255 * ( 1 - b ) ) );
  }
kan bruges til at konvatere cmyk til rgb og skulle passe til adobe spec 1.3